Back to work

image

Reuben ska börja jobba inne i stan igen, han har ju jobbat hemifrån sedan i maj så nu kommer det bli tomt här i vardagsrummet. Intervjuades idag kl 12, fick telefonsamtal kl 16 om att jobbet var hans, och han börjar i morgon. Hm….man kanske skulle bli en andoid/i-phone developer i stället?

Jag har också varit på intervju idag, för ett deltidsjobb, som är mitt om mina referenser kan bevisa att jag inte är en lögnare. Det är  bara ett par timmar i veckan och absolut ingenting som jag ska satsa på som någon slags karriär,  men jag känner ett behov av en egen inkomst och det ligger 25 minuters promenad hemifrån. Om jag får det börjar jag i september.

Jag håller dessutom på att söka ett obetalat jobb som skolkurator, har tänkt så mycket och vet inte efter allt jag har sagt om jag är helt redo att lägga ner terapeutkarriären totalt. Vet inte om det är lättare eller svårare, men har nog förstått att jag på sätt och vis började min karriär at the deep end,  att jobba med alkoholister och drogmissbrukare är nog något av det svåraste som finns. Jag är därför nyfiken på hur annorlunda det skulle vara att jobba med människor som inte är lika förstörda…

Eller så kanske man skulle jobba med mobiltelefoner i stället. Hmm…vi människor har nog för många valmöjligheter nu förtiden!

12 thoughts on “Back to work

  1. du kan ju alltid öppna egen praktik och välja dina klienter själv, tar du £20 i timmen eller så lär du få en hel del att välja mellan och det är ju en ok inkomst, speciellt om du ”skatteplanerar” lite.

  2. Åh vad spännande, håller tummarna för att du får jobbet och ser fram emot att höra mer om det 🙂 Och skolkurator, det låter väldigt intressant!

  3. Hej! Jag har läst din blogg då och då i några år men aldrig kommenterat! Förlåt! Jag läste, liksom du, psykologi här i England så har tyckt att det har varit kul att läsa om din resa. Dock så läste jag occ psych som master och jobbar med något helt annat idag! Tycker skolkurator låter toppen. Jag har tänkt att du haft himla tungt jobb. Hoppas allt går toppenbra! Lycka till : )

      • Absolut! Har nyligen tagit min examen så inte hunnit använda den till mycket. Har jobbat ett år som forskarassistent men annars inte till mkt. Är intresserad av Occupational Health Psychology och har funderat på en phd men kände att jag behövde tid att tänka lite. Nu jobbar jag med marknadsföring vilket är väldigt kul men inte speciellt relevant. Får se vad som händer om ett år eller så : )

  4. Lycka till med jobbet! Skolkuratorjobbet låter inte heller dåligt, förutom avsaknaden av lön då:-). Det jobbet skulle säkert kännas mycket mer motiverande eftersom du har en chans att leda ungdomarna på rätt väg innan de är helt förstörda. När du har fått tillräcklig erfarenhet av det området är det bara att öppna eget.

Kommentera

