En dag med Emsy

image

Min fina vän Emely har gjort klart sin stenhårda universitetsutbildning och är därför lite ledigare än vad hon brukar vara. Det firade vi med en mysig dag inne i stan, vi möttes upp vid Victoria Station, köpte kaffe på Starbucks och promenerade sedan upp till Green Park.

image

På vägen till Green Park kommer man förbi Buckingham Palace där drottningen bor. Här stannade vi ett tag och lekte turister,

image

Vi gick genom Green Park och köpte lite lunch på Pret, sen vidare till St James’s Park. Här står vi på The Mall där målet är för triathlon, marathonloppet och cyklingen. Kul kul!
image

Sen vidare till Hyde Park och alla trädgårdar. Jag och Emely kom på att vi börjar bli gamla eftersom vi blir mycket exalterade av alla blommor, det är ju så fint och parkerna är så extremt välskötta!

image

image

Emely tvingade ner mig på gräsmattan….

image

Vi begav oss sen upp mot Kensington och på vägen dit gick längs med The Serpentine som är den konstgjorda sjön Lisa Norden simmade i när hon tog sitt silver. Undrar hur ren den är egentligen? De där gula grejerna är något uppblåstbart som atleterna simmade runt om ni såg loppet på tv? Jag tänkte åka in dit i helgen och se männen tävla.

image

Det var en himla mysig dag. Nu märks OS av inne i stan tycker jag, massa turister överallt som går runt med flaggor. Undrar om jag kan hitta någon svensk flagga tills i helgen?

4 thoughts on “En dag med Emsy

    • En liten del av sjön är faktiskt öppen för dem som vill bada, året om – och vissa galningar gör det, t.om på juldagen! Men jag skulle INTE vilja bada i The Serpentine, konstgjord sjö….eeeek, nej, tacka vet ja mälaren.

Kommentera

