Triathlon

Jag var och såg triathlon-finalen igår i Hyde Park och gud vad kul det var. Det var en så jäkla häftig stämning så jag blev alldeles uppjagad. Sen blev du ju inte bättre eftersom Jenny var med och var lika uppjagad som jag. Oj oj, jag blev helt trött! Men roligt. Tyvärr var inga svenskar med men två britter tog guld och brons, bröderna Brownlee. Jag lyckades inte ta några bra kort, men här ser ni när dem simmar. Eller, man ser några armar i vattnet i alla fall.,,,

image

Nu tycker jag att Sverige kan få några guld också….min kära mor tror att svenskar har för dåligt självförtroende i sådana här evangemang.  Jag tycker att media sätter lite för mycket press på britterna men samtidigt verkar det fungera. Vad tror ni? Borde svenskarna lära sig att vara lite kaxigare?

6 thoughts on “Triathlon

  1. Vi diskuterade precis detta på mitt jobb häromdan. Det var en av de svenska friidrottskillarna som hade sagt att han satsade på att komma bland de åtta bästa i sin gren. Nog för att man ska vara realistisk men det kan väl inte skada att ha höga mål? Han kom fyra till slut så han var ju inte långt från medalj, varför inte ha det som (uttalat) mål från början? Rätt så intressant att fundera över 🙂

Kommentera

