Jag blir så arg

Har ni hört om Tia Sharp, 12-åringen som ‘försvann’ spårlöst för en vecka sedan och har nu hittats död i hennes mormors garage? Hennes mormor och hennes mormors pojkvän har nu blivit arresterade, misstänka för mord.

Jag blev så jäkla arg när jag läste nyheterna på BBC igår kväll, stackars tjej, och de som borde ha älskat henne mest väljer att ta hennes liv innan det knappt hade börjat. Jag skiter fullständigt i varför det hände och vad deras motiv var, som en terapeut sa till mig en gång ‘Sofia, some people are just evil‘.Ush, vissa människor borde inte få ha barn, eller vara i näheten av dem heller.

9 thoughts on “Jag blir så arg

  1. jag är lite skeptiskt till begreppet ondska och att benämna folk som det. Men som samlingsbegrepp för massa olika negativa aspekter kanske det kan fungera…hmmm.

    • Ja jag förstår att du är skeptisk, och jag har aldrig sett människor som ‘onda’, utan jag har alltid försökt förstå människor – hur knäppa dem än är. Men jag försöker att ändra på det eftersom det till slut blev destruktivt för min egen del.

  2. hm, ja ondska allt med vad det innebär av själviskhet och medveten skada och såra andra existerar ju, samt att vissa gör sånt med glädje. Men jag tror de personerna är väldig få, eller i min naivitet hoppas jag det iaf 🙂

    • Ja, jag kallar det ondska eftersom dessa människor kan inte på något sätt känna något slags medlidande och kommer heller aldrig att söka hjälp då det aldrig är deras fel. Det kanske är en sjukdom, vad vet ja, men mitt medlidande får dem aldrig. Sorry, jag har varit med om för många idioter och min empati har helt klärt tagit slut. Rätt så hälsosamt om du frågar mig.

Kommentera

