Längtan till Mälaren

Det är så varmt i London, över 30 grader. Jag känner mig instängd och vill bara till en sjö, Asfalt och hetta går inte ihop, så är det bara.

Ni som bor vid en sjö, jag avundar er så mycket. Speciellt du Charlotta som har underbara Mälaren runt knuten!

Dagar som dessa längtar jag hem. Hem till lilla Kungsör där man kan cykla ner till sjön på fem minuter. Min favoritplats heter Ekudden, det är något utav det vackraste som finns. Där kunde man bada som liten utan att få blålera kastad på sig, alla stökiga killar som jag inte tyckte om badade på den större badplatsen, Skillingeudd.  Jag vet inte hur det är idag – men Ekudden var det en plats där man fick vara ifred! Jag och min kompis Tiina spenderade alla soliga dagar här, vi cyklade dit på morgonen med fika, var där hela dagen, cyklade hem någon gång på eftermiddagen och cyklade oftast tillbaka på kvällen för att ta ett kvällsdopp.

Min dröm är att kunna ha en liten sommarstuga vid Mälaren en dag. One day, one day….

På den här klippan hängde vi jämt, jag och mina kompisar. Det här fotot är från sommaren 2010 och just den här kvällen friade Reuben till mig. Inte på klippan utan hemma i mitt gamla sovrum hos mamma och pappa. 🙂

13 thoughts on “Längtan till Mälaren

  1. Jag förstår din längtan. Jag föredrar dock havet, men närheten till Mälaren är inte så tokigt det heller. Idag kappseglar tex killarna på Mälaren. Kram

  2. Åh, jag kommer snart åka förbi Kungsör, sitter på tåget från Stockholm till Bergslagen.

    Jag vet verkligen vad du menade. Jag var kvar i Lund en sommar under min pluggtid för en sommarkurs. Hela Lund kokade och inte en sjö eller pöl så långt ögat kan nå. Malmö och havet (eller Lomma) var ju inte jättelångt bort, men ändå, den instängda känslan…

    • Oj, kul – vinka åt mälaren för mig är du snäll? Du kommer se mälaren på din högra sida. 🙂

      Ja den instängda känslan är inte kul, och havet ligger inte jääättelångt bort men det är ändå ett projekt att ta sig dit, man kan inte göra det lite snabbt sådär….

  3. Pingback: Power Walk i regnet « bagarebebis

Kommentera

