Brockwell Lido

I’ve found a new anti depressant – en simtur i utomuspoolen Brockwell Lido. Jag cyklade dit vid 8.30 i morse där jag träffade en utav mina träningskompisar och vi simmade i 45 minuter. Det var underbart, inte alls mycket folk och tidigt nog att slippa barnfamiljer. No offense, men just sådana här ställen blir invaderat av plaskande treåringar allt för ofta, och ibland vill man bara simma i lugn och ro…

Något som det var en hel del av dock var människor som simmade i våtdräkter! Jag antar att de tränar för thriathlons eftersom vattner var 24 grader varmt och inte alls så kallt så att man skulle behöva en våtdräkt.

Hur som helst, jag älskade det. Träning på morgonen, speciellt utomhus gör verkligen underverk för min mentala hälsa. Jag har lätt för att känna mig deprimerad om morgonen och om jag låter mig själv lyssna på mina egna tankar allt för länge så tappar jag kontrollen och helt plötsligt tänker jag besatta tankar om döden, jordens undergång eller något annat upplyftande. Jag har alltid varit sån, ångesten ligger väldigt nära om jag inte distraherar mig själv med något annat. Men om jag i stället tar mig ut och gör någonting som jag mår bra utav, gärna utomhus och med andra människor så är det nästan som jag vinner över ångesten, den hinner inte ikapp liksom. Nu är jag redo för att ta itu med dagen!

2 thoughts on “Brockwell Lido

Kommentera

