Punkter om dagen

Jag är förkyld och känner mig nästan sjuk. Får inte, vill inte. Har roliga saker planerat till i helgen som jag inte vill skippa.

Köpte svindyrt glutenfritt bröd som enligt andra glutenfria människor skulle vara gott. Samma besvikelse samma gång – ser ut som bröd,  smakar tvättsvamp. Dock var det dyrt så jag måste äta upp det och intala mig själv att det är gott. Det kanske är så det funkar?

Jag hade planerat att laga jäääättegod mat i kväll till min utarbetade man. Nu orkar jag knappt gå från sängen och han är på väg hem med färdig mat från Marks and Spencers.

Det känns som att det är höst ute, redan? Eller är det bara för att jag är förkyld? Hösten har kanske kommit till Sverige men den brukar inte vara så här tidig i England.

Den här helgen är en så kallad bank holiday weekend som betyder att alla är lediga på måndag. Det gör ju inte så stor skillnad för en sådan som mig men jag tycker ändå att det är kul att få ha R hemma extra länge. Och så jag kan låtsas om att jag inte är arbetslös en dag extra. Win win!

När jag fortfarande drack alkohol för många år sedan så tyckte jag att drinkar var fina. Nu tycker jag att kaffe är något av det finaste som finns. Den här cappuccinon som jag fick idag var nästan för fin för att dricka upp.

image

Anyway….ha en bra helg mina vänner!

3 thoughts on “Punkter om dagen

  1. Sådär är jag alltså. Har jag lagt ned mycket pengar på något, ja då jävlars ska jag utnyttja det också.
    Vädret har slagit om den här veckan. Men ändå så är det ganska varmt och skönt. Satt ute på kvällen en timme i bara klänning. Skönt. Krya på dig om det är så att ud har en förkylning på g.

  2. Igår var det 21 grader och sol, t-shirtväder ända in till sent. Idag spöregn och åska – riktig höst. Tycker annars augusti alltid är sommar i Sverige än. Iallafall i Sthlm.

    Har du funderat på att baka eget glutenfritt bröd? Med annan typ av mjöl. typ majsmjöl eller vad det nu finns som är glutenfritt. Kanske blir asgott!

    Hoppas du blir frisk snart (sett på instragram att du ÄR förkyld). Kram.

Kommentera

