Min Angelika

image

Jag har spenderat eftermiddagen och kvällen med Angelika –  min älskade Londonsyster. Vi träffades år 2006 på en sunkig pub i Shoreditch, i samma veva flyttade hon in med oss i det sunkiga radhuset som vi bodde i i Mile End. Vi var fem stycken tjejer som bodde där och vi blev alla riktigt bra vänner. Efter att vi tröttnat på sunket så flyttade jag, Ida och Angelika till en fin viktoriansk lägenhet i Islington där vi trivdes mycket bättre! På helgerna lagade vi frukost tillsammans och satt och åt i timmar. Jag älskade vår flatmate-tid och kan fortfarande sakna den!

Det var härligt att nästan alltid ha sällskap och det blev aldrig ensamt. Det funkade faktiskt väldigt bra att bo ihop och jag är enormt tacksam att jag fick bo ihop med de här tjejerna i flera år. Jag tror och hoppas att vi kommer att vara vänner för livet.  Här var vi ute och cyklade alla tre längs Regents Canal, Angelika var lite nervös för att hon aldrig hade cyklat i London förut. 🙂

Det första Angelika gjorde när hon träffade mig var att ge mig en stor kram. Och då träffade hon mig när jag mådde som allra sämst – mitt under det där hemska året 2006. Men hon har alltid funnits där och jag har lärt mig att hon är en utav de mest kärleksfullaste personer som finns.

Om 20 dagar gifter sig Angelika med sin Dave, och jag är så glad för hennes skull. Här är ett foto från när Angelika och Dave spelar och sjunger ‘The first day of my life’ på mitt bröllop. Älskade fina vän, vad glad jag är att jag har dig.

2 thoughts on “Min Angelika

  1. Det är härligt med Londonsystrar, jag har ett par själv. Började också sunkigt – i Turnpike Lane. Sedan Isle of Dogs. Härligt med vänner som henne. Man får kraft och kan ge kraft tillbaka. Underbart!

Kommentera

