So sweet

Reuben har inte ätit socker på tre veckor. TRE VECKOR! Jag är superimpad utav honom och när han sa att det var ‘easy’ här om dagen så tänkte jag att jag  också vill testa. Bara för att se om jag kan, eller typ bevisa för mig själv att jag kan. Dessutom har jag kommit in i en dålig vana att äta något sött varje dag som jag vill bryta. Och om Reuben kan – då kan jag med.

Så i stället för att gå runt och tänka på att det är svårt så tänker jag att det är lätt. Jag tänker bara på en dag i taget, inget ‘aldrig mer socker’, utan mer…’Idag ska jag INTE äta morotskaka!’. Sen är jag absolut inte sådär strikt så att jag har slutat med frukt så fruktsocker får jag ju i mig. Idag har jag til exempel provbakat en gluten och sockerfri banankaka. Den blev sådär, Reuben tyckte den var godare än en socker- och glutenfri kaka som jag köpte på Brockley Market i lördags, men jag är lite tveksam. Receptet hittade jag här  – jag använde ingen extra sötning  och skippade chokladbitarna då övermogna bananer är rätt söta som de är. Dinkelmjölet bytte jag ut mot ekologiskt glutenfritt mjöl. Kanske var det därför min blev lite väl…porös? Man får nog testa sig fram helt enkelt! Det är ju himla kul att experimentera i alla fall.

image

Kommentera

