I feel alive

Klockan ringde vid halv åtta i morse. Jag steg upp, matade katterna och lagade frukost till mig och Reuben. Eggs on toast and coffee. Åt, packade ryggsäcken och cyklade iväg till Herne Hill för att simma med min vän. Dök ner i det rätt så kalla vattnet. Simmade en halvtimma och torkade sedan i solen. Pratade om ditt och datt. Bytte om, packade väskan igen och trampade iväg hemåt på min cykel. Genom den gröna parken i solen. Kände mig så otroligt levande. Först vattnet, sedan vinden.

Underbart. Och efter tre månaders ledighet så tror jag att jag börjar lära mig hur man är ledig utan det dåliga samvetet.

Kommentera

