Oh take me to the English countryside

I lördags morse möttes jag och mina tjejkompisar upp vid Victoria statation för att dra väg min fina vän Angelika på en liten möhippa. Resemålet var West Sussex där vi påbörjade dagen med traditionellt cream tea i den lilla supersöta byn Amberley. För er som inte vet vad cream tea är så är det té med scones,  sylt och clotted cream. Så gott!

Den blivande bruden i Amberley, vi hade klätt en luciakrona i sverige-band och blommor…idén kom från att Angelika en gång var lucia i Nora.

Allting var superduper-gulligt och puttinuttigt! Amberley Village Tea Room ägs ut av en gullig dam som bor i huset brevid och hon har öppet från mars-november. Jag kan verkligen rekommendera det stället om någon av er skulle vara i närheten och är sugna på té och scones. Jag kommer defintivt återvända!

Och självklart fanns där en snäll hund. Det kändes verkligen som man hamnat i typ ‘Hem till gården’. 

Amberley är verkligen världens sötaste by också. Jag var verkligen i himmelriket och fotade ALLT. Om ni är i England så måste ni åka ut till byar som dessa, Allt är gammalt och lummigt. Gatorna är så trånga så att bilarna knappt får plats. Ja, ni fattar – jag ville flytta dit!

Efter cream tea och en promenad runt Amberley åkte vi vidare ut till kusten där vi hade hyrt ett hus. Men det får bli ett annat inlägg, annars blir det för många foton…

2 thoughts on “Oh take me to the English countryside

Kommentera

