Sexist pig

Jag blir så arg, ledsen och förnedrad. Av vår bilmekaniker. Som alltid är så himla trevlig mot Reuben men behandlar mig som en blåst idiot. Till hans försvar kanske jag låter dum eftersom jag inte kan så himla mycket om bilar.. Men jag försöker förklara så bra jag kan, och han tittar på mig som att jag vore helt jävla dum i huvudet. Kanske är det dumt av mig att anta att han behandlar mig annorlunda för att jag inte är en man, men det är precis så det känns. Och jag är inte ensam om att känna precis så.

Lite vanlig respekt och customer service skulle inte skada, men jag har gett upp och kommer nu försöka hitta en trevlig bilmekaniker som inte ger mig blickar och himlar med ögonen.

8 thoughts on “Sexist pig

    • Jag har ju haft turen och faktiskt inte alls behövt uppleva den konservativa ojämställda attityden i England fram tills nu, men den här bilmekanikern kommer jag inte gå tillbaka till. I am not putting up with that kind of nonsense!

      • Och en till sak, i Reubens släkt (precis som i min, haha) så är det kvinnorna som styr och ställer. Reuben är den enda mannen i hans lilla släkt och han springer runt som en springpojke, gud vad han alltid ska fixa, städa mormors skrivbord, köra mormor, handla och laga mat åt sin mamma med mera, med mera…

  1. Nä, inom familjen ser jag ju inte det heller. I Marks familj bestämmer kvinnorna också. Jag menar mer ute i samhället. Tycker mig se sexism överallt och män vänder sig till Mark mycket mer än mig. När det gäller tekniska och ekonomiska bitar vänder de sig till Mark, om det gäller hemmet och hur saker ser ut vänder de sig till mig.

    • Hm intressant, jag har inte märkt av det så mkt. Kanske i den äldre generationen. Eller så är jag van….har bott här för länge? 🙂 Eller för att dem flesta fattar att jag kan absolut ingenting om det där med att ‘sköta ett hem’, Reuben är ju den som stickar här hemma liksom. Vet du om att han brukade STICKA på tunnelbanan? Haha.

      • Nä vad gulligt! Jag tycker om Reuben även om jag egentligen inte känner honom (bara genom dig dårå)!

        Jag tror att du har bott här så länge att det kan vara svårt att se! 😉

Kommentera

