Om att känna att man har hittat hem

image Jag började morgonen med engelsk frukost på samma vanliga ställe som alltid. Vi är några stammisar som hänger där ganska ofta. Sen gick jag vidare och köpte kött hos slaktaren och handlade grönsaker på grönsaksaffären. Har för er som är intresserade upptäckt att det är billigare att handla på det viset, förstår inte riktigt varför då till exempel Sainsbury’s (UK’s svar på Konsum, typ) borde kunna ha lägre priser då de säljer så mycket mer.

Gick hemåt igen, tittade upp mot himlen och såg ett flygplan. Tänkte att jag skulle inte vilja vara någon annanstans än här just nu. Kom på hur skönt den där känslan är,  att ha hittat hem. På riktigt, i mig själv på något sätt. Trivs liksom så bra med tillvaron för det mesta. Har kommit underfund med vad jag gillar och inte gillar. Känner att jag börjar förstå lite mer vad jag tycker är viktigt i livet. Tycker mig funnit människor som jag blir glad av.  Sen att solen skiner och att vi har fått världens underbaraste brittsommar, det hjälper ju också till.

6 thoughts on “Om att känna att man har hittat hem

  1. Förstår precis vad du menar!
    Jag känner att jag kommer och hitta hem när jag äntligen flyttar till London, vilket förhoppningsvis blir våren/sommaren 2013. För jag känner verkligen tvärtemot här i Sverige, känner mig inte alls hemma och kommer nog aldrig att göra det.
    Jag drömmer om den dagen då jag också kan gå ner till samma vanliga ställe och äta frukost, kunna handla hos grönsakshandlarn osv. Det ger ju lite kvalitet och guldkant på vardagen 🙂

      • Ja det är planen 🙂 Har velat flytta länge men mycket som kommit ivägen.. Nu verkar jag dock ha kommit på rätt spår! Vet inte vad jag kommer och jobba med då jag arbetar som truckförare här hemma i sverige haha.. Men det löser sig väl då skulle jag tro 🙂

Kommentera

