Jag vinkade till Mo!

image

Igår när jag var på väg in till Covent Garden för att möta upp R så sprang jag på team GB’s OS-parad med alla brittiska atleter. Det var fullt av folk så först var jag osäker på om jag skulle orka stanna kvar och titta, men till slut hittade jag en jättebra ståplats vid the Strand och Aldwych där jag hade väldigt god sikt. Och jag är glad att jag stannade, jag fick nämligen se och vinka till Mo Farah, Jessica Ennis, Sir Chris Hoy, Tom Daley med flera. Tyvärr dog min mobiltelefon när jag stod och väntade, men jag lyckades åtminstonde fånga lite utav atmosfären på bild. Britterna är verkligen otroligt stolta över sina atleter, och det jag tyckte var bäst med igår var att så många olika människor var samlade på samma plats. Det var  rika bankgubbar och byggarbetare som stod där tillsammans i en gemenskap – något som annars är rätt ovanligt för London där allting annars är väldigt uppdelat (speciellt när det kommer till samhällsklasser). Det var ju ett utav London 2012’s löfte också ‘to bring people together’ och jag tror faktiskt att dem lyckades!

4 thoughts on “Jag vinkade till Mo!

Kommentera

