Marry, marry, marry….part II

image

Visst är det roligt att få gå på bröllop! Och speciellt när bästa vännen gifter sig. Angelika och Dave strålade hela dagen och såg verkligen lyckliga ut.

image

Jag, Ida, Samira och Sassa fick äran att vara brudtärnor och blev tilldelade fina små buketter.

image

Vigseln tog plats i Union Chapel i Islington, bara en kvarts promenad från den lägenheten jag delade med Angelika och Ida innan jag flyttade till södra London och träffade Reuben. Allting var så himla fint, men finast förutom brudparet själva och stämningen var helt klart musiken som spelades under vigseln. Dave jobbar inom musikbranchen och känner många otroligt proffsiga musiker, det var som att gå på bröllop och förstaklassig konsert på en och samma gång! Underbart!

image

Här är jag, Ida, Angelika och Samira sent på kvällen när vi insåg att vi inte hade ett enda foto på oss i grupp. Sassa hann inte vara med då hennes väska var borttappad, Ida hade bytt skor…och ja, vi hade för mycket att tänka på så vi inte hann fota helt enkelt!

Och bara för att, så bjuder jag även på ett litet You Tube-klipp där ni får höra mig och Ida läsa, men snälla håll ut  om ni orkar för efter det är det en del av den musiken som bjöds på under vigseln. ‘Oh Love’ av Ane Brun, framförd av Stephen Ellis och Cat Flinth.

Och för er som undrar så är det ett stycke ur  Captain Corelli’s Mandolin av Louis de Bernières som jag läser.

11 thoughts on “Marry, marry, marry….part II

  1. oh vad fint , brudparet…….ser så lyckliga ut och Angelika så vacker……..och uppläsningen med den fantastiska musiken blev jag så berörd av………nästan som jag var där.

Kommentera

