See you later!

image

Idag har jag druckit té med goa Jenny och hennes kompis som är på besök från Sverige. Jenny är verkligen en gullig tjej som jag har lärt känna via bloggen, tänka sig vad bloggar är bra ibland.

I morgon förmiddag tar jag flyget till Sverige och blir upphämtad av pappa och mina föräldrars nya hundvalp på Västerås flygplats. Det ska bli jättekul om man bortser från att packa, åka till flygplatsen, köa Ryan Air-style och take off…

Funderar på vad jag ska packa, hur kallt det är…räcker det med en tunn höstjacka? Ska jag lämna springskorna hemma och ta en veckas vila från träningen? Äsh, jag flyger Ryan Air så jag får nog skippa springskorna, har endast handbagage och måste ha med så lite som möjligt.

Det ska bli kul att åka till Sverige. På många vis blir det lite omvända kulturkrockar när jag är där, jag springer runt och säger ‘Sorry’ på Konsum i Kungsör och så säger jag ‘Vi seeeeeeees senare’ till allt och alla i stället för ‘See you later!’. Jag brukar även bli förvirrad över småsaker som att man ska ta sin påse innan man betalar i kassan på Konsum och att man betalar panten om man köper något att dricka på flaska (vatten, tex). Så om det står 11.50 kr på flaskan så kostar den egentligen 12.50 kr.  Mycket förvirrande.

Anyway, time for a cup of tea. See you later!

 

13 thoughts on “See you later!

  1. Det är inte så kallt. Ganska skönt väder faktiskt. Men det har tokregnat till och från under dagarna. Låter väl som en bra idé att vila kroppen lite. Kram

Kommentera

