Måndag i Sverige

image

Vilken underbart vacker dag jag vaknade upp till idag, kallt men soligt. Jag gav mig ut på en löptur. Först upp till ‘åsen’ där man tvingades springa runt som barn  fast jag sprang aldrig utan släpade mest fötterna efter mig. Sen vidare ner genom samhället, eller ‘byn’ som Kungsörare säger…ner till sjön där det bara är SÅ fint. Här kan man få ett stort hus med sjöutsikt för ganska liten penning om man jämför med Stockholm och London….

image

Kungsörs hamn precis där Mälaren mynnar ut till Arboga-ån.

image

Här har man avklarat många gymnasiklektioner. Jag hatade att ha gympa utomhus när jag var liten, var inte alls sportig utav mig och tyckte inte om att tävla. Roligt det där hur man förändras!
image

Upptäckte att man kunde göra pullups om man ville på ‘Åsen’. Jag försökte göra några stycken och lyckades med typ fem…. half way om man säger så…
image

När jag kom hem åt jag en mycket nyttig äppelpaj till lunch. Ojdå, men jag passar på när jag är i Sverige. Mamma gör världens godaste av hackade mandlar….mums! Jag måste detoxa när jag kommer tillbaka till England i morgon, man fikar alldeles för mycket i det här landet.

Det känns sådär att åka hem i morgon, jag har på något vis kommit in i lugnet nu. Men jag känner mig mycket tacksam över mina två hem, det är en rikedom! Best of both worlds….

6 thoughts on “Måndag i Sverige

Kommentera

