Puppy withdrawal

Igår när jag gick genom säkerhetskontrollen på Västerås flygplats så gnydde lilla Skruttan som att hon ville följa med, och igår kväll hade hon tydligen legat i hallen vid trappan där jag alltid kom ner från övervåningen. Ush, det gör så ont i mig när jag tänker på det – kan hundar känna saknad? Jag vet i alla fall att jag saknar henne jättemycket, det är nästan larvigt hur jag lyckades bonda med den där lilla valpen på bara fem dagar.

Åh älskade vännen, jag måste få komma hem till dig snart igen.

Annars så tänkte jag berätta för er att jag inte kunde sova igår kväll eftersom jag låg och funderade på hur jag skulle kunna skaffa en egen vovve, jag saknar det så. Det tar ju så mycket tid, jag vet det, men det är jag beredd på….jag saknar att träna agility, att spåra ute i skogen…att gå kurser, hela rubbet. Men det går inte i den här lägenheten som vi bor i nu, det får bli när vi har hus och en ordentlig trädgård. Så fort vi har hus så vill jag ha en hund – jäklar vad jag ska träna med den då!

10 thoughts on “Puppy withdrawal

  1. Det är ju en otroligt söt hund!! Varför skulle ni inte kunna ha en där ni bor nu?
    Tror jag såg din pappa på Coop idag förresten haha!! 😀

    • Det är klart att det skulle fungera, men jag tror inte vår landlord skulle bli så glad om vi tog in en hund i huset. Det är ju lite sånt man måste tänka på när man hyr i England tyvärr. Sen tycker jag det är för litet med två katter och en hund i en lägenhet…

      Haha vad kul att du såg pappa, ja han är ju pensionär nu så du kanske kommer stöta på honom då och då uppe på byn 🙂

      • Jaha vad synd! Det låter ju himla mysigt med vovve 🙂 vi skulle vilja ha hund men jobbar ju för långt hemifrån och för långa dagar så det skulle inte funka. Vi får nöja oss med våra katter 🙂

  2. Det är ju en otroligt söt hund!! Varför skulle ni inte kunna ha en där ni bor nu?
    Tror jag såg din pappa på Coop idag förresten haha!! 😀

  3. Jag håller med Bagarebebis. Varför inte hund nu? Vår förra hund hade det som bäst när vi bodde i lägenhet. Komalltid ut på promenad, inget ”fusk” genom att släppa ut i trädgården. Alltså vi går ut med hundarna varje dag, men på dagarna bli det lätt en tur i trädgården.

    • För att vi hyr och i England måste man alltid kolla med sin hyresvärd om det är okej om man tar in husdjur, vilket jag är osäker på att våran skulle vara. Dessutom har vi två katter redan och jag tycker det blir för mycket med två katter och en hund i en lägenhet…

  4. Hundar kan absolut känna saknad! Mina föräldrar har fem(!) hundar och en av dom blir jättedeppig när någon av de andra hundarna är borta. Han slutar äta, vill inte gå ut osv. Och jag förstår dig, mina föräldrar hämtade hem en valp nu när jag var i Sverige och även om det är ganska jobbigt att ha en valp så saknar jag henne ändå och fruktar att hon inte minns mig alls nästa gång jag kommer tillbaks.

Kommentera

