Restips efterlyses…

När jag var i Sverige så tog jag, pappa och den lilla hunden flera skogspromenader. Vi plockade bär och det enda jag kunde höra var fåglar, pappa och hunden som skuttade fram. Det var så himla avkopplande och det fick mig att tänka på hur stressigt London kan vara, hur man så fort man kommer till Sverige dras tempot ner – vilket är himla skönt, bara man lyckas vänja sig vilket man ofta gör efter ett par dagar.

Reuben skulle verkligen behöva lite avslappning, han har jobbat som en galning de senaste veckorna. I morgon lanseras den appen han jobbar på för tillfället och the pressure is on om man säger så. Igår när han kom och hämtade mig såg han så trött ut och även om vi sågs igår kväll och sov i samma säng i natt så känns det som vi inte har träffats, umgåtts på flera veckor.  Om två veckor kanske han lyckas få ledigt och då tänkte vi åka iväg någonstans, jag skulle så gärna vilja att han fick uppleva det där lugnet som jag upplevde i skogen här om dagen, gärna i kombination med något trevligt hotell kanske?

Har ni några tips på var man kan åka för att verkligen bara slappna av? Det behöver inte nödvändigtvis vara i Sverige, det går lika bra med Storbritannien…eller typ Frankrike. Jag tänker ett bra hotell i lugna fina miljöer….

8 thoughts on “Restips efterlyses…

  1. http://www.lyzzickhall.co.uk/ I The Lake District. Fantastiskt mysigt litet hotell i väldigt fina omgivningar och med spektakulärt god mat. Kan inte nog rekommendera ett besök där! Annars är Caen i norra Frankrike också väldigt fin, i Normandie. Går ju ganska lätt att ta sig dit för er, men jag har inget specifikt hotell att rekommendera där!

  2. Åh ja, södra frankrike. Eller ta in på något mysigt chateau om ni bilar ned. Eller Cornwall i England, hur underbart som helt! Eller jag vet!! Scilly öarna!!!

    Mark jobbar också helt galet just nu, kommer hem vid 10 varje kväll och jag känner mig gnällig och vill ha uppmärksamhet. Stackaren…

Kommentera

