Poor poor me

image

Idag har jag tyckt synd om mig själv. Jag har nämligen varit tillbaka på sjukhuset för en check up där en läkare fick titta på mina röntgenbilder. Igår var det en sjuksköterska som gjorde det då det var på akutmottagningen. Läkaren tittade på bilderna och sa ‘Oh dear I am afraid it is a nasty injury!’ och förklarade sedan att fingret inte alls var som det skulle vara och att benen inte var på rätt plats….

Så nu blir det tyvärr operation. Fy sjutton vad äcklad jag är av bara det ordet. Jag vet att det är en liten mini-grej men när han började prata om ståltråd och annat äckel så blev jag superrädd. Ush. Bilden ovan är från igår kväll innan dem hade gjort något överhuvudtaget med fingret, som ni kanske ser kan jag inte få lillfingret att bli rakt utan det var liksom fast i den positionen.

Så. Operation på torsdag som förhoppningsvis kommer vara under lokalbedövning om det funkar. Blä, feel sorry for me!

6 thoughts on “Poor poor me

  1. Usch, stackare! Men det kommer att bli bra! Underligt bara att inte en doktor/ortoped gjorde proceduren igår redan, dra rätt fingret och bedöma röntgen. Ta hand om dig!

    • Jag var på en akutmottagning så jag träffade endast en sjuksköterska den kvällen, det var därför jag fick komma tillbaka dagen därpå så en läkare skulle få undersöka mig…och han såg direkt att fingret inte såg bra ut.

  2. Fy vad jobbigt. Tänk vad små och till synes ”onödiga” kroppsdelar kan ställa till med mycket elände. Hoppas operationen går snabbt och återhämtningen ännu snabbare.

Kommentera

