Pop!

Igår var jag och tränade…och precis i slutet at passet så drogs mitt finger ur led! Jag hörde hur något sa ‘pop’ och så gjorde det ont, blev svullet och tokvarmt. Ganska snabbt insåg jag att mitt lillfinger inte gick att röra och att det pekade nedåt. Jag blev beordrad att åka in till sjukhuset med det så det gjorde jag, Reuben kom med såklart.

Väl inne på sjukhuset så svimmade jag och jag har fortfarande ingen aning om varför, jag hade faktiskt inte speciellt ont,  jag har haft mycket ondare i mitt liv. Men det gick bra, jag fick sätta mig ner och vänta och efter det kände jag mig normal igen. Två timmar senare fick jag träffa en sjuksköterska som skickade upp mig på röntgen där man verkligen kunde se hur fingret  var ur led. Det såg riktigt äckligt ut, skelletet i fingret hade liksom hamnat på fel ställe…eek!

To cut a long story short…en snäll sjuksköterska såg till att fingret blev rakt igen. Hon sa att hon bara skulle ‘pop it back in place’. Jag var superpatetisk och såg till så att jag både fick lokalbedövning och lustgas (!!!). Lustgas får alla när det kommer till sådana här saker, men jag var så himla rädd för att det skulle göra ont när hon ‘popped it back’ så jag tackade ja till två injectioner av lokalbedövning också. Jag är så otroligt rädd för smärta, jag undrar hur det kommer gå om jag någonsin behöver föda barn om jag inte ens kan hantera ett litet finger?  Det var absolut inte skönt när hon rätade ut mitt finger igen, och jag kände ingen ‘relief’ som hon sa att jag skulle göra. Efter det skickades jag upp till röntgen igen för att se om jag hade en spricka i fingret vilket jag har, en mini-pytte-liten.

Så nu ligger jag här hemma och känner mig lite handikappad med ett finger på höger hand som känns helt jäkla mörbultat. Och det känns så löjligt att jag åmar mig över ett LILLFINGER, men gud vad ont det gjorde igår när hon ‘popped it back’. Fy vad äckligt det var!

11 thoughts on “Pop!

  1. Stackare… Har aldrig dragit finger ur led men om det bara påminner om smärtan när man drar en axel ur led så vet jag hur ont det gör…
    Visst skulle du fixa att föda barn! Det gör tokont men är en mycket positiv smärta enligt mig!

  2. Aj aj aj aj aj aj! Ont ont ont! Håller med Brysselkakan, att föda barn är en positiv smärta så det är en helt annan än att poppa tillbaka ett finger (jag ryser bara jag tänker på det!). Hoppas det läker snabbt!

      • Det är större, liksom mycket bredare än ringfingret än på andra handen och det gör ont när det är kallt ute. Jag höll i tvätt och tvätten ryktes (typ) ifrån mig och mitt finger satt fast på något sätt.. är så många år sedan att jag knappt kommer ihåg det. Nån doktor kollade på det efteråt och sa att det har varit brutet.

Kommentera

