En dag med Jenny

Jenny ville tydligen ha en intellektuell konversation när vi träffades idag. Men det gick väl sådär. Det blev mest en massa flabb, prat om allt och ingenting och en hel del magont för att vi skrattade så mycket.

image

Vi är 29 going on…9? Men herre gud vad KUL vi har det när vi träffas. Idag promenerade vi i Regents Park, åt publunch i Primrose Hill och drack kaffe på ett kafé inne i parken.

image

London och alla dess parker – det är verkligen det bästa som finns.

image

image

Ni ser väl att hösten har kommit till stan? Det är fint tycker jag, och det är under hösten och våren London är som bäst.

Annars känns livet lite lättare nu under det gjorde under helgen. Alltså, ibland undrar jag om mitt liv skulle vara lite lättare om jag inte vore så himla känslig för hormoner. Det är de där himla ägglossningspsykoserna som är tillbaka igen, och pms-psykosen. Jag blir som en dramatsik argbigga och tycker att allt är piss. Och när det känns så, så är det väldigt svårt att se det från ett annat perspektiv. Är det någon som vet vad jag snackar om? Någon som har något tips på hur det blir lättare? Eller får man leva med detta tills man går in i klimakteriet?

9 thoughts on “En dag med Jenny

  1. Eh, ja, jag vet vad du snackar om, med pms-psykoserna… Misstänker att du är lite värre än jag, men mitt liv blir liksom skit när jag har pms. Och det hjälper liksom inte att jag påminner mig själv om att det beror på pms… oh well.

    Men gud, du och Jenny, vad roliga ni är! Och efter vår afternoon tea på Tate kan jag liksom tänka mig hur er dejt var. 😉 Hihihi.

      • Det har jag faktiskt inte reflekterat över. Jag ska börja göra det. Jag vet bara att jag över lag ofta mår bättre på hösten än på våren. Jag brukar bli vårdeppig, klarar liksom inte av ljuset som kommer så fort.

  2. jag har lite liknande problem inför mensen varje gång. Jag har börjat ta omega-tabletter och äter mer magnesium i form av nötter och sånt, har läst nånstans att det ska hjälpa. Tycker inte att det blivit värre åtminstone, tvärtom. Sen går jag också på zonterapi varannan vecka, det är skönt för hela kroppen…

    • Tack för länken om PMS, det är ju jätteintressant. Jag har hört talas om att man kan få antidepressiva mot pms, kanske skulle vara något….för det är ju inte kul, min pms biir verkligen till en depression, och det är både under ägglossning och före mensen så cirka 10 dagar i månaden totalt. Det är en ganska lång tid att behöva må dåligt varje månad!

Kommentera

