Lite fika skadar ju inte…eller?

image

Igår fikade jag med Jenny…igen. Om man nu är ledig ska man ju ta vara på den tiden, eller hur, och vad passar inte bättre då än att umgås med Jenny som också är ledig och som också gillar det där med fika.

Vi möttes upp utanför Tate Modern och åkte upp till deras kafé på sjätte våningen. Vi försökte titta på lite konst först, men upptäckte rätt snabbt  att vi var mycket mer intresserade av att prata med varandra än all modern konst som hängde på väggen. Dessutom förstår jag mig inte på konst, jag brukar säga att jag har konst-dyslexi. Förstår inte alls glädjen med att stå och titta på något som bara hänger där? Tycker inte att det är givande, kul eller spännande. Blir bara uttråkad som ett litet barn.

Jag gillar Jenny. Hon är en sådan himla ärlig tjej, what you see is what you get.  Det finns ingenting pretantiöst eller korrekt med henne, hon låtsas inte vara något hon inte är. Och det är så himla skönt.

image

2 thoughts on “Lite fika skadar ju inte…eller?

Kommentera

