Att titta på under fredagsmyset

Inte för att vi har något fredagsmys hemma hos oss, det går ju faktiskt inte om man bor i ett land utan goda ostbågar och lösgodis, eller?

Men igår var jag mycket sugen på Minstels, jag gick nästan iväg till vår lilla butik som ligger tio meter från vår ytterdörr (livsfarligt!) tills Reuben bestämde sig för att titta på ‘Sugar: The bitter truth’ . Där försvann mitt sockersug, i alla fall för stunden. Väldigt intressant och straight forward, och otroligt enkelt att förstå. Den filmade föreläsningen handlar om socker, såklart, eller mest om fructose. Och vad det gör till våra kroppar. Se den om du är intresserad! Ganska underhållande också.

8 thoughts on “Att titta på under fredagsmyset

  1. Haha, min svärmor har sett den där, så nu tjatar hon alltid om hur dåligt fruktos är! Det roliga är att jag sagt det tidigare men då var hon inte lika säker på det… Men visst är det läskigt vad som finns i maten o godiset vi köper!

    • Ojdå, så det behövdes en vetenskaplig proffessor för att hon skulle tro på det du sagt? För mig var det inga nyheter, men tycker han är väldigt duktig på att förklara hur allting hänger ihop. Också mkt intressant hur han drog upp medelhavsdieten samt betydelsen av fibrer!

  2. Förstår att den är bra, vet inte om jag VILL se den 🙂
    Glad att du slapp operera ditt finger. Jag har läkarskräck och sjh-skräck jag också, så jag förstår hur du kände dig. Hualigen. En lättnad att du slapp.
    Kram!

Kommentera

