Congratulations!

Prinsessan Madeleine och Chris O’Neill har förlovat sig. Kul för dem, GRATTIS! Men det verkar som många i media och många svenskar har lite svårt för det där med att gratulera. I stället sönderanalyserades varenda litet ord och kroppspråk. Madeleine fick skit för att bryta på amerikanska vilket jag inte kan hålla med om. Bara för att hon inte försvenskar uttalet av New York eller Chris så betyder inte det att hon har glömt sitt modersmål. Sen att videon var lite pinsam, javisst, men vilken förlovningsfilm skulle inte vara det?

Äsch, jag är glad för deras skull. Och glad för Madeleines skull. Hon måste nog tycka att det är ganska skönt att slippa bo i Sverige och alla bittra åsikter. Eller vad tror ni?

7 thoughts on “Congratulations!

  1. Du slog huvudet på spiken, exakt så tänkte jag igår också. VARFÖR måste folk poängtera att de minsann inte bryr sig – genom att kommentera så visar de ju att de bryr sig (negativt men ändock, bryr sig och har en åsikt), och kritisera. Varför inte bara vara glada för ett par som är förälskade och ska gifta sig, eller så bara hålla käft! Bara för att man är en offentlig person tycker jag inte att man ska få stå ut med vad som helst, speciellt som kungafamiljen faktiskt inte VALT att vara offentliga (till skillnad från skådisar och andra kändisar).

  2. Håller med dig Sofia! De är människor med känslor även fast de är offentliga. låt henne vara glad, kär och lite larvig, precis som vi andra. Skönt för henne att bo i NewYork och slippa den värsta uppmärksamheten från media.

  3. Oj vad lik hon är sin mamma nuförtiden. Både på bilden här och i videon.
    Ja vad ska man säga…? Den där Birgitta alltså och alla andra som klagar på det detta ”tihi”. Ja skaffa er ett liv kanske?

  4. Fast om man är med och finansierar en människas liv och så småningom bröllop har man kanske en rätt att uttrycka en åsikt. Kungahusets existens i Sverige är inte längre självklar och om man forsätter envisas med att leva helt verklighetsfrånvänt (genom att tex släppa en förlovningsvideo som är helt otroligt stel) får man kanske förvänta sig lite debatt. Att förvänta sig att alla bara ska vara glada och önska lycka till är väldigt naivt. Det verkar som att folk glömmer att kungafamiljen är en offentlig familj som (till viss del) lever på offentliga medel. Då måste man kunna kritisera dem och även göra narr av dem. Sen finns det självklart gränser och som någon säger är det också människor med känslor men jag kan inte tycka att reaktionerna i detta fall varit orimliga.

  5. Haha, jag bryr mig – eftersom kungahuset är oerhört komiskt. Det är ju ganska tacksamt att driva med dem, och helt ärligt… jag tror inte de tar särskilt illa vid sig. Jag tycker inte folk är bittra över det här. Självklart tycker väl allmänheten att det är kul för Madeleine, även om det ju verkar konstigt att känna glädje över någon man inte känner. Det roliga är ju det pinsamma i en förlovningsfilm (som hon är tvungen att göra), och alla frågor som uppstår: Varför tog de inte om videon när hon höll på att säga fel månad de förlovades och varför klippte man inte videon före hennes ”tihi”?

    Sedan försvarar jag henne och hennes språkbristningar som folk påstår att hon har. Jag vidhåller att hon pratar stockholmska. Det är så folk låter här.

  6. Jag håller med den andra Louise här. Har inte sett varken video eller debatt eller kommentarer. Men tycker väl nästan att Madde (överlag) kan gå ur kungahuset och leva sitt liv (som hon onekligen vill och ska få göra) men på egen bekostnad.

    Då lägger jag hellre mina pengar på lärare och skolorna etc.

    Och den mest chockade över mina åsikter är nog jag, för jag är ju rojalist (väl). Men du ser. Vi bryr oss visst. 🙂

Kommentera

