När hela världen snurrar

Jag har åkt på någon slags magsjuka. Kan inte ta mig upp ur sängen utan att känna mig sjösjuk. Så vidrigt. Har inte kunnat göra någonting på hela helgen.

Just i sådana här lägen skulle jag trivas rätt bra med att bo som någon slags brittisk aristrokrat med en egen butler. Jag skulle inte ha något alls mot att inte behöva städa själv, inte ens gå upp och hämta mitt eget vatten. Inget alls. Det måste ju vara mycket trevligare att vara sjuk i ett välstädat hem i stället för en lägenhet som håller på att falla ihop. Eller?

På tal om butlers. Det är Downton i kväll. Har ni någon favorit i Downton? Reuben älskar Thomas, ni vet den där elaka killen som alltid förstör för andra. Förstår inte varför han är en favorit, kanske för att han är alllt som inte Reuben är? Jag älskar Matthew för att han är så snäll, R kan inte med honom alls. Men mest tycker jag nog om Daisy, hon är så himla go!

9 thoughts on “När hela världen snurrar

  1. Neeej, inte Thomas! Han och O’Brien är ju inte kul alls. Jag gillar så många av karaktärerna; Daisy, Alfred, Carson, Mrs Hughes, lady Edith… Och så gillar jag Cousin Violet, hon har ju de bästa replikerna i serien! 🙂

    Krya på dig!

  2. Hoppas du blir bättre snart, hatar magsjuka!

    Jag sitter just nu och sträck-tittar på just Downton Abbey haha! Har äntligen hittat till serien och är strax klar med säsong 2. Måste hålla med dig, min favorit är Matthew också, men kan för att jag har e liten mini-crush på honom hehe.. 😉

  3. Usch vad jobbigt. Men verkar som att du är bättre nu ju. Skönt. Jag har en sak att erkänna har aldrig kollat på det. Skam jag vet. ALLA älskar det. Får ta tag i det där nån dag.

  4. jag led av nåt liknande i mitt tidigare mera stressade liv, speciellt i London fick jag ibland nån form av vertigo, kallades det för. Jag kunde inte ta mig upp ur sängen på ett dygn, det bara gungade, jag hade diarré och spydde. Men efter att ha legat ett dygn var jag up for fight igen. Jag har förstått nu senare att det hade med stress att göra, så nu tar jag det lugnare och har inte sett till anfallen på många år.

Kommentera

