Night out!

Igår kväll var jag ute med några utav mina träningskompisar. Vi träffades först på en pub för en drink, och sedan traskade vi vidare till den italienska restauranten Il Mitro i East Dulwich där vi hade bokat bord. En liten, liten restaurang som inte ser mycket ut för ögat…but oh my, det var nog en utav de bästa restaurangerna jag har varit på i området.

När det kommer till restauranger så är det tre saker som jag tycker är viktigt! Smaken på maten, of course – ingen tycker väl om äcklig mat! Service, om personalen är trevlig och glad så blir allt mycket roligare. Jag avskyr snorkig och sur service! Pris, jag avskyr ställen som är over-priced och tycker mycket bättre om restauranger som är cheap and cheerful men kanske inte så glamorösa.

Och Il Mirto är precis ett sådan ställe som lever upp till alla mina förväntingar. Maten var otroligt god, jag åt pizza och det var den godaste pizzan jag har ätit utanför Italien. Personalen var jättetrevlig och det märktes att de hade arbetat där länge. Priset var helt otroligt bra, vi var fem personer som delade på tre starters, vi åt alla varsin huvudrätt såklart, tre utav fem drack vin. Efter maten tog alla kaffe och en utav oss åt dessert och notan kom in på £74.50 . Jag hade en väldigt trevlig kväll, fick äta jättegod mat och blev väldigt bra behandlad och det kostade mig knappt £15. Good value, if you ask me!

Jag tog tyvärr inga foton men vi kommer nog att gå tillbaka. Vi har blivit ett litet gäng nu, jag och mina BMF-vänner så vi planerar fler kvällar på lokala restauranger. Nästa gång får jag ta med kameran!

2 thoughts on “Night out!

  1. Håller med dig. På alla punkter om vad som gör en bra rest. Fast jag har inga problem att betala om det är befogat. Tar jag in en flaska bättre amarone vet jag att det kan sluta helt galet. Kram

Kommentera

