Så vad tyckte ni?

image

På onsdag eftermiddagen begav jag mig till västra London och BBC för att gå på inspelningen av Skavlan som visades på SVT igår kväll. Det var jättekul och intressant att få sitta i publiken under en tv-inspelning och uppleva allting ‘live’.

Fredrik Skavlan var kortare än jag trodde och mer pojkaktig till sättet. Alla gäster var väldigt intressanta. Jag kunde inte låta bli att tycka synd om Martin Kellerman, jag kunde verkligen känna hans nervositet, även om han satt tjugo meter bort. Han såg verkligen obekväm ut, speciellt när de engelskstalande gästerna kom in i studion. Men jag tycker det är bra av honom att vara så ärlig och prata om sitt liv på det sättet han gör. Det är nog inte alla introverta människor som vågar gör det!

Dawn French älskade jag under hela programmet. Hon utstrålade sådan empati mot de andra gästerna och dessutom är hon otroligt rolig!  Hon sa en massa roliga saker som inte kom med i programmet, och det är väl lite charmen av att vara med på en inspelning, man får se och höra allting innan mycket klipps bort.

Robbie Williams tog över hela showen så fort han kom in i studion. Jag blev jätteirrriterad på honom i början, han svarade ofta på frågot med att ställa en motfråga…han verkade faktiskt på sitt eget sätt vara väldigt obekväm med att vara i fokus, speciellt om det blev personligt. Jag skulle tro att han var nästan minst lika osäker som Kellerman men bara hanterar det på ett annat sätt.

Som ni ser analyserade jag det mesta som försigick under programmet. Jon  Bon Jovi verkade vara rätt jordnära men gillar nog heller inte att bli för personlig under intervjuer Men jag gillade honom, det lilla man fick se!

Vad tyckte ni som såg det?

3 thoughts on “Så vad tyckte ni?

  1. Tack för tipset! När man vaknar kl 05.30 är det bra att ha ngt att göra. Bra program, men sen gillar jag Skavlan, tycker om att alla gästerna är involverade i showen.

    Nästa vecka, Fredrik Ljungberg… Intressant. Det var ju ett tag sedan om man säger så.

  2. Jag såg programmet i fredags, hade stängt av min telefon så att inget skulle störa mig. Jag retade mig också lite på Robbie, som inte verkade vara så avspänd som han brukar. Han är ju en liten clown som försöker lätta upp stämningen och att folk på det viset inte ska märka hans nervositet. Jag tyckte att Jon Bon Jovi och Robbie synkade bra tillsammans, Jon tog ner Robbie på jorden emellanåt. Jag ska nu i november till O2 och lyssna på Robbie samt i maj på Bon Jovis konsert, ifall jag får tag i biljetter på tisdag.

  3. Jag såg typ tio minuter av programmet på Svt Play i dag – och tyckte jag hörde ditt skratt. Haha, det var säkert inbillning eftersom jag visste att du var där, men det hade varit roligt om det var så!

    Det där med att Skavlan är kort… Varenda kändis jag träffat har jag reagerat på just längden. Alla är mycket mindre än man föreställt sig! Men jag undrar om det är så över lag? Folk som träffar mig för första gången brukar också reagera på att jag är kort, de säger att jag har sett lång ut på bilder?!

Kommentera

