I’ve got news for you

Alltså jäklar vad tomt det är här inne.

Men jag har en ursäkt. En jäkligt bra sådan.

Jag är gravid! Och har den senaste tiden mått piss, illa, ångest och nu det senaste: foglossning. SÅ HÄR TIDIGT??

Ja men. Så nu vet vi det! Jag som var super-infertil och allt. Overkligt var ordet.

Och ni som känner mig på facebook – please inget om detta där,  jag vill inte ha massa gratulationer från människor som jag inte har pratat med på 10 år.

Så i juni blir vi tre, om allt går bra. En liten Beanie som vi kallar den.

 

60 thoughts on “I’ve got news for you

  1. Men gud vad roligt. Supergrattis. Jag lyckades också bli gravid under helt orimliga förhållanden. Jag var också klassad som infertil. Men ibland så sker faktiskt mirakel och sånt man inte kan förklara. Så glad för er skull. Kram

    • Tack! Jag var nog mer klassad som infertil i min egen hjärna, fick aldrig medicinsk ‘bevis’ eller vad man ska säga. Men lång tid tog det innan det hände något..
      Så därför var jag stormsäker på att jag inte kunde.

  2. Ett stort grattis till dig och R! 🙂

    Jo, den underbara foglossning kan man få tidigt och det är skitjobbigt 😦 men det finns speciella bälten att köpa som håller ihop bäckenet, jag kan inte vara utan mitt på promenaderna.

  3. Stort grattis! Har följt din blogg ett bra tag, men aldrig kommenterat – bättre sent än aldrig 🙂
    Måste inflika med att vi har ett par gemensamma nämnare, jag bor i södra London, gifte mig med engelskman förra året och är gravid nu (bf 19 maj)! Hoppas ditt illamående går över snart, jag vet hur det känns.. Kram

  4. Iiiiiiiiiihhhhhhhhh! Men Gud vad glad jag blir av att höra det. Det va nånting jag såg eller läster för nån v sen och då tänkte jag hmm undra om hon är gravid? Hoppas!
    Jätte roligt ju. Super stort grattis till er båda. Hoppas verkligen att du mår bättre snart. Usch nu tänker jag bli sådär jobbig och gissa på en tjej.

  5. Åh vad roligt!!! Av diverse kommentarer hos mig så har jag gissat att det har tagit lite tid för er att bli gravida, men trägen vinner! Att vara gravid är inte kul alla gånger (skaffa ett sånt där band att ha runt magen så blir foglossningen bättre) men när det är som jävligast så tänk på det lilla miraklet som växer inom dig nu, hur fantastiskt är inte det!?!? Du och Reuben kommer bli fantastiska föräldrar, är så glada för er skull!!! Många grattis o kramar!!! 🙂

    • Ja det tog sin tid….hoppas bara allt går bra nu.
      Nej det är verkligen inte helmysigt att vara gravid alla stunder men jag har inte träffat någon som säger att det inte är värt det! 🙂

    • Haha vad lusigt. Men visst är det så?? Jag har kännt på mig flera gånger när mina kompisar var gravida. En hade t.om fått reda på det samma dag, och när jag såg henne var min första tanke ‘hon är gravid’. Helskumt!

      Men du, vi ses snart. Kul!!

  6. Wow, stort grattis!!! Så roligt för er! Jag håller tummarna att foglossning kan mildras på något sätt, det verkar vara otroligt jobbigt.
    Det tog tid för oss också, mer än 3 år och diverse behandlingar… (plus illamående, extrem trötthet, nervosititet, sjukskrivning med sängliggande de sista 3 månaderna, graviditetsdiabetes och en månads förtidig födsel) men det är värt det!! Och jag hoppas få uppleva det igen, kanske är jag lite galen 😉

  7. Men åh vad kul!!! Förstod att det var något sånt när jag läste rubriken 🙂 Åh vad roligt! Grattis till er båda! Men usch vad tråkigt o höra att du har foglossning redan så tidigt, har vänner som gått igenom det och jag hoppas verkligen att det försvinner snart för dig.
    Grattis igen Sofia! 🙂 Kram!

  8. Grattis! Hoppas foglossningen lägger sig så småningom! Jag hade också foglossning tidigt med båda mina (i andra graviditeten var det just foglossningen som avslöjade att jag blivit gravid, började redan i vecka 4 då). Ta det lugnt, är mitt bästa tips. Jag tog det inte så lugnt och min foglossning blev bara värre och värre och fortsatte lååångt efter förlossningen. Lycka till med allt 🙂

    • Ush, det är ju så otroligt obehagligt. Fick nu någon hjälp med det så det blev bättre?
      Det står så otroligt mycket olika saker på internet, vissa säger att man ska röra på sig så mycket som möjligt medans andra säger att man ska vila…

      • Njae, barnmorskan var mest av uppfattningen att ”det är ju så det ska vara, varför göra något åt det”. Hon var en riktig satmara, den första jag hade (ångrar att jag inte bytte, för hon färgade hela graviditeten). Hon sa visserligen att jag kunde ringa sjukgymnastikmottagningen om jag nu tyckte det var så farligt, men jag gjorde aldrig det. Den andra (under andra grav) var mer förstående och sa att man ska akta sig för att bli kall runt höfterna (lång jacka med andra ord) och att jag skulle ta det lugnt men ändå motionera (alltså inte lyfta tungt, inte gå i trappor, inte gå långt, men ändå inte bli soffpotatis). Men jag hade en ettåring som ville bli buren mest hela tiden, så jag var inte så duktig på att följa råden. Foglossningen gick inte över förrän 6 månader efter förlossningen när jag helt enkelt inte orkade smärtan mer. Då skar jag ner på promenader (från två långa till en kort – mannen fick ta den andra på kvällen), gick inte i trappor, bar barnen endast med bärsele, var noga med att inte överanstränga mig… Ja, det var väl det. Och det tog ca en månad och så var foglossningen borta! Men det är ju en annan sak när man är gravid och trycket på höfterna ökar successivt. :/ Jag hade bälte under graviditeten och det hjälpte mig jättemycket. Rekommenderar det verkligen! Allt som satt åt runt höfterna hjälpte mig – och att sova med en kudde mellan knäna. Jag tror sjukgymnasten kommer komma med många bra tips! 🙂 Håller tummarna!

  9. Stort grattis! Bälte är suåerbra för foglossning som andra redan sagt. Under min andra graviditet började det väldigt tidigt men så gick det över mot slutet av graviditteten. Jag gick tolk osteopath hela tiden, vet inte om det var det som hjälpte men det var himla skönt att ”stretchas” så jag rekommenderar osteo eller sjukgymnast.

  10. Massor av Grattis 🙂 Jag trodde också jag var infertil men man ska aldrig ge upp 😉 Är själv snart i v 33.
    Vad trågkigt att du har åkte på foglossning redan. Jag fick tips av min sjukgymnast att fortsätta röra på mig men att anpassa motion och takt till vad kroppen orkar. Även att använda ett foglossningsbälte som redan flera andra har nämnt. Sen fick jag stänga order om att inte lyfta tungt det gäller även matkassen.

Kommentera

