Finally…

image

Klockan är nu 20.45 här i London och jag tror att Reuben kanske är på väg hem från jobbet. På söndag kväll flyger vi till Sverige och jag ser verkligen fram mot att ha honom för mig själv.

Hela hösten har nämligen bara varit jobb, jobb, jobb för Reuben. Vi har inte gjort någonting tillsammans på flera månader känns det som, han har inte haft en dag ledig sedan i Augusti, inte ens på helgerna. Några dagar har han jobbat hemifrån vilket jag såklart uppskattar. Jag vet inte ens hur många olika jobb han har haft den senaste tiden. Det har varit kontraktet inne i stan som är som är mer än ett heltidsjobb, plus uppdrag för advokater eftersom alla teknikjättar som HTC och Apple stämmer varandra, något annat för BBC och fler därtill. Jag har aldrig träffat någon som jobbar så hårt som Reuben, och även om jag är stolt och glad så kan det ibland, speciellt på senaste tiden, kännas tråkigt att det inte finns någon tid över för oss.  Tur att jag är väldigt självständig utav mig och har en massa kompisar, annars skulle det bli ännu tråkigare!

Så nu ska han i princip ha över en vecka ledigt. Eh, vi får se hur det går med det. Jag tror jag har skrivit flera gånger på den här bloggen att ‘Reuben är LEDIG’….men nja, vi får väl se. ‘Ledig’ verkar betyda något annat för honom än vad det gör för mig…

Fotot ovan är från King’s road som jag var på idag och handlade julklappar. Jag är självklart ute i sista minuten och har fortfarande några kvar, så jag får nog ta mig ut i morgon också!

7 thoughts on “Finally…

  1. Jag antar att du inte kan förmå honom att lämna laptopen hemma under semestern?:-) Förstår honom, det är verkligen svårt att säga nej till jobb som egenföretagare (särskilt när man som han älskar det han gör), man vet ju aldrig när det blir ”dåliga tider”. Jag har börjat tvinga mig att inte ta på mig några helgprojekt och det går sisådär. Det lyckas bättre om jag har något inplanerat för helgen så att jag inte hinner jobba, annars slutar det alltid med att jag sitter och knapprar på tangenterna.

    • Det har jag föreslagit men det blir nog lite svårt! Dessutom vill han jobba lite på de spelen som han bygger på (som fritidsprojekt….). Han räknar inte det till jobb men för mig ser det ut som det! Jaja…han får väl passa på innan han blir pappa i juni!
      Hoppas du är helt ledig nu under julen!

      • Ni får försöka göra som mig och min pojkvän och planera in dejtdagar när vi (eller främst jag) tar en eftermiddag (bara kväll räknas inte) ledigt och så gör vi något kul tillsammans. Det blir så lätt att man börjar leva parallella liv och ju mindre man upplever tillsammans desto mindre har man att prata om.

        Har tagit ledigt mellan den 22-28, men egentligen är det inte mycket ledigt för de flesta dagarna är helgdagar:-)

  2. Åh, men skönt med lite tid nu för er!! Martin jobbar oxå så himla hårt. Månaderna innan V kom tog han max ledigt en dag i v och då var han så trött… Och så skulle vi handla… Jag var ju sjukskriven och låg på soffan hela dagarna… Han jobbade minst 60h/v (plus restid ca 3h/dag). Nu jobbar han 40 h/V igen och aldrig helger. Hur kommer R jobba när lillen kommer? Hur är det med föräldraledighet i England? Nyfiken…

    • Om man är anställd i England så får man 10 dagar föräldraledighet när barnet föds. Men eftersom R är egenföretagare så får han ingen alls. Dock har vi tur, han ska vara ledig (obetalt) i minst en månad och sen ska han förhoppningsvis jobba hemifrån, då han har ett kontrakt med ett företag i USA på gång. Jag tror att det är viktigt att han är hemma så mycket han kan i början!

Kommentera

