Sammanfattning av julen

image

Sent på natten den 23:e  landade vi i ett snöigt Sverige, och på julaftons morgon när vi vaknade såg det ut såhär….

image

Vi umgicks med familjen men mest av allt gosade jag med min nya bästa kompis. Mammas och pappas nya vovve Skruttan – värdens bästa hund. Det är nästan lite löjligt hur kär jag har blivit i den här lilla ulliga skrutten. På natten när vi kom blev jag överöst i pussar av henne, det var som att hon kom ihåg mig från när vi sist sågs i september.

image

Världens bästa vovve pryder årets julkort!
image

Reuben fick bland annat en älgkudde i julklapp av mina föräldrar. Han blev jätteglad, på riktigt. Tyckte att det var den bästa presenten någonsin. Och nu ligger den hemma på vår soffa…jag funderar på var jag kan gömma den…

image

Julen var helt otroligt lugn och avlslappnad. Jag spenderade dagarna till att äta och leka med vovven. Jag bytte knappt om och gick runt i myskläder, best ever!
image

En dag tog vi energi till oss och åkte iväg till Stockholm för att äta middag med Reubens släkting. Hon hade bokat bord på Gondolen där vi åt jättegod mat och drack cocktails. Tyvärr var jag dålig på att kort och lyckades bara fota efterätten…
image

Dagen innan vi åkte hem tog mamma mig till ett nytt litet sött kafé som har öppnats i Arboga. Eller nytt vet jag inte om det är, men det var nytt för mig. Det enda som saknades var en kaffemaskin och ordentligt té, men kanelbullarna var hur goda som helst och det är ju det viktigaste när man fikar i Sverige.

image

Det här är jag och Skruttan, lite suddigt men det är ett foto in action. Här hade vi precis kommit hem från Stockholm och även om vi bara hade varit borta över kvällen så välkommnade vovven oss som om att hon inte hade träffat oss på år och dar’. Det är ju inte konstigt att man blir kär? Dessutom vet jag inte om det var hormoner som gjorde mig lite extra larvig….men jag GRÄT flera gånger innan vi skulle åka hem på grund av vovven. Störtbölade för att jag var rädd att hon skulle känna sig övergiven. Åh herre gud…

Hur som helst. En mycket bra jul!  Den bästa på länge.

6 thoughts on “Sammanfattning av julen

  1. Det är inte svårt att bli kär i en hund. De är ju så raka och ärliga i sin kommunikation. Och så lite extra hormoner på det😊. Ni får väl skaffa en liten vovve om nåt år eller så, när man får barn är man ju ändå rätt låst på gott och ont så de kan man lika gärna skaffa hund när man är i farten. Kram !

  2. Vilken mysig jul!
    Och jag är ny här och inte helt med, men jag förstår att det vankas bebis? Så stort grattis!
    Och du bor i London? Hur hamnade du där? Kärlek?

    Kram

    • Yes det blir bebis i juni!
      Och du har rätt, jag bor i London och har gjort det i snart 11 år….kom hit som au pair och blev kvar, pluggade på universitetet och trivs jättebra. Mannen i mitt liv träffade jag mycket senare så det med att jag bor här har egentligen ingenting med honom att göra.

Kommentera

