Med spring i benen

Jag tog en liten löptur i förmiddags! Reuben och jag sprang runt parken (3 km) och det kändes helt okej. Ingen foglossning, inget illamående. Det verkar som min kropp har vant sig vid alla hormoner nu och jag känner mig som mig själv igen. Underbart!

Jag tänker fortsätta träna så länge det känns okej, men inte alls med samma hets som jag brukade göra innan jag blev gravid. Jag tänker absolut inte försöka vara någon slags supermänniska.

Vet ni föresten att det var när jag tog en paus från träningen i höstas som jag blev gravid? Det var i precis samma veva som jag bröt fingret, och jag går och inbillar mig att det var på grund av träningspausen som jag faktiskt fick det där plusset på stickan. Kanske har jag helt fel, men kroppen kanske inte har någon energi över till att skapa ett barn när den tvingas springa och göra burpees varje dag? Hur som helst fick jag en liten tankeställare där, att kanske hade jag tränat för mycket för att det skulle räknas som hälsosamt?

Men träning är kul, och jag mår psykiskt bra utav det. Men som sagt, det blir i mycket lugnare tempo nu. Lite långsam löpning och lätt styrketräning. Nu ska jag bara försöka hitta ett par träningsbyxor jag kan andas i, de som jag sprang i idag var otroligt tighta och obekäma! Någon som har något tips?

13 thoughts on “Med spring i benen

  1. Härligt att du kan springa igen, det är ju bara att köra på så länge det känns bra! 🙂
    Jag hade byxor med resårmidja som jag sen vek ner lite så de satt under magen när den blev för stor 🙂

  2. Är inte så uppdaterad på mamma-kläder men ett bra tips är att köpa några storlekar större och ha dem bak-å-fram för byxor är oftast större över baken och där kan du stoppa magen 😉

  3. Kanske, sa lange tankarna Inte gar at hallet ”jag tranade sa mkt sa att jag inte kunde bli gravid, mitt fel mitt fel dumma mig mitt fel”.
    Inga fler baseboll tran att sla sig sjalv med:)

  4. Vad skönt att du mår bra igen!! Ingen ska behöva genomlida en sån grav jag hade… Nästan så att jag vill ha revansch! Kanske. Inte.

    Jättebra att träna ju, hoppas du kan träna in i det sista. Förlossningen går lättare då säga det! Hade grym träningsvärk efter… I vår börjar jag med löpning igen efter då 1.5års uppehåll. SOOOOOM JAG LÄNGTAR!

  5. Vad roligt för jag har också tänkt på det där. Inte för att jag försökt bli gravid (eller tränar hårt för den delen) men jag funderade ändå på det. Produceras inte testosteron när man tränar? För jag tänkte att det kanske gjorde det svårare att bli gravid. Men detta har jag absolut inget belägg för, utan bara en galen tanke som snurrat runt i det galna huvudet 🙂

Kommentera

