Vänner

image

Januari är alltid lite av deppig månad för mig…speciellt efter en fin semester som vi hade. Allting känns grått och tråkigt. Lite deppigt faktiskt. Jag tycker till och med att det har luktat lite illa ute på gatorna….

Men så träffade jag min fina vän Angelika idag på en liten fika på mitt favoritkafé. Och två timmar senare kändes allt så mycket bättre. Jag som till och med har tvivlat på om jag vill bo kvar i den här staden blev i och med detta möte påmind om en utav de stora anledningarna till varför jag bor här. Alla fina människor. Mina vänner. Vilken lycka det ger mig att ha dem i mitt liv!

image

3 thoughts on “Vänner

  1. Ja vanner behovs nar man inte har familj i narheten! Bor utanfor Manchester, men funderar starkt pa att flytta tillbaka till Sverige..Nar man har fatt barn i England forstar man hur bra det ar hemma..Vet du tillexempelvis hur mycket dagis kostar? Och att det inte finns vabb? Forlat vill inte verka for negativ men jag onskar jag visste lite mer innan jag fick barn har…

    • Jo jag vet hur mycket det kostar och att vabb inte finns…har ju själv jobbat som nanny plus att jag har kompisar som har barn här. Jag känner just nu att det kommer att gå bra men jag kanske ändrar mig. Vem vet? Vi skulle nog kunna bo lite bättre om vi bodde i Sverige men samtidigt vet jag inte om det skulle göra mig lyckligare i längden, jag har ju hela mitt liv här – har aldrig bott som vuxen i Sverige! Men som sagt, vi får se hur det går. Vad säger din man om en eventuell flytt?

Kommentera

