Vår i luften

image

 

Igår eftermiddag var jag och såg en utställning på National History Museum och åt därefter lunch  i South Kensington med en kompis. Solen sken och himmelen var klarblå, det kändes nästan som vår.

Jag brukar tröttna på vintern efter ungefär två veckor, och efter julen börjar jag alltid längta efter varmare väder och gröna träd. Vintern i england är nämligen bara tråkig. Grå och trist. Dock är den lite kortare än i Sverige, oftast har vi ordentligt vårväder i Mars…som jag längtar!

4 thoughts on “Vår i luften

  1. Visst är det fantastiskt med vår så tidigt, en stark anledning till att bo här i UK. Och de har hackad gullök på Waitrose. Livet blev bara helt plötsligt väldigt härligt när jag såg det 😉
    Jo, Bryssel. Absolut en mysig stad att besöka så där en helg. Riktigt god mat fick jag smaka, något som jag inte är van vid här. Kul att känna EU vibbarna, se Europas vackraste torg Grand Place, deras maffiga palats och gröna fina parker. Gjorde inte så mycket heller att det var så himla trist väder, mysigt att sitta på fik och mysa lite också. Och det gick ju så snabbt från London! På helgerna är det också väldigt billigt att bo i väldigt lyxiga hotell. De har mängder av dem och oftast är de belagda under veckorna. Så kika på det 🙂
    Kramar från Karin

    • Haha, hackad lök på Waitrose underlättar verkligen! 🙂
      Håller med om att de tidiga vårarna är så härliga här, att man kan hänga i parken redan i Mars är underbart.

      Tack för tipset om Bryssel, får kanske bli nästa Eurostar-resa då!

Kommentera

