In denial

Varje gång jag går förbi spegeln blir jag lite överaskad. Jag ser nämligen gravid ut. Varje dag springer jag och visar Reuben som säger ‘I KNOW. You are pregnant. Like yesterday, it’s just the same!‘.

Men jag har verkligen inte fattat det. Mamma började fråga om det hade gått in några veckor efter att jag själv hade fått reda på det, och jag förklarade att det verkligen inte hade gjort det. Nu i vecka 19 kan jag säga samma sak. Alltså, jag fattar logiskt sätt att jag är gravid och att vi ska få barn. Men jag känner det inte, alltså…känslomässigt fattar jag ingenting. Någon frågade om jag hade anmält mig på föräldrautbildning än och min första tanke var ‘varför ska jag göra det, jag ska ju inte få barn!’.

Verkar som jag är i förnekelse. Men samtidigt, hur ska man fatta? Trots plus på sticka och ultraljud…nej…det känns fortfarande så himla overkligt. 

9 thoughts on “In denial

  1. Det kommer!
    När du känner första rörelsen så börjar du inse och senare så kommer du bli galen på de där sparkarna som håller dig vaken (för den där inne lär sova när du rör dig, dvs på dagen, och vara vaken när du sover, dvs på natten).
    Så var lugn, det kommer!

    • Jag älskade sparkarna (som höll mig vaken!). Ibland var det lite drygt att bli väckt jämt, men de störde mig aldrig. Jag blev lika glad hela tiden…

      Fast fatta, det har jag ännu inte gjort fast han är född.

  2. Jag fattade det inte förräns hon föddes, och då var det helt plötsligt det mest självklara och naturliga som hänt. Det är klart att hon är min bebis, typ!

  3. Min son ar 16 manader och jag kan fortfarande inte alltid fatta att vi gjort honom, att jag burit pa honom och fott fram honom… och tagit hand om honom i 16 manader nu! Vilket mirakel, det tanker jag varje dag om honom!!

Kommentera

