Since we last spoke

image

 

Dagarna går och bloggen ekar tom! Jag går genom en sådan där period nu, då jag känner att jag gör samma sak varenda dag och orkar inte skriva om det då det känns som jag upprepar mig. Jag träffar vänner, vilar, äter och funderar en massa. Spenderar nätterna med att inte kunna sova och tänker på hur vi ska fixa om lägenheten, tittar på film med Reuben och tja…lever mitt rätt vardagliga liv. But I like it!

Igår fick jag äta årets första semla som serverades på Scandinavian Kitchen och den var så god att två till fick följa med hem. Nu har min längtan efter gröna bönor bytts ut mot semlor med en massa grädde.

Som ni kanske vet hände en riktigt läskig olycka i London i morse då en helikopter kraschade mitt i centrala London i rusningstrafken, på Wandsworth Road i Vauxhall. Riktigt läskigt eftersom det är en plats som alltid är riktigt busy, jag har självt suttit fast i trafikköer där många gånger samt arbetat på den gatan det hände. Det är enbart tur att bara två människor dog. Som vanligt fick jag reda på nyheten via Sverige. En vän kontaktade mig på Facebook för att höra om allt var okej då hon hört om händelsen på svenska nyheterna. Vid det här laget hade jag fortfarande ingen aning om vad som hade hänt.

Jag ska försöka uppdatera lite oftare – det gäller bara att komma igång och få upp flytet igen, eller hur?

4 thoughts on “Since we last spoke

  1. Tycker om den där lunken som vardagslivet innebär. Och ibland är det skönt att bara flyta med. Och hinna tänka klart. Och få tänka länge på saker. Och äta en semla. Eller två kanske. 😉 Heja vardagen. Kram

Kommentera

