Pregnancy glow?

‘Where is that pregnancy glow?’ frågade Reuben mig här om dagen.

Jag tror att det är en lögn, för jag har verkligen ingen ‘glow’!

I stället  mår jag fortfarande illa och har ont i huvudet, är superdupertrött hela tiden, orkar inte alls göra lika mycket som jag vill, har alla möjliga slags olika gaser (oh the glamour!), har en äcklig smak i munnen och ser helt GRÅ ut.

Tycker faktiskt inte speciellt mycket om detta gravida skede. Jag är väldigt tacksam över att jag är gravid och vad som kommer efteråt, men allt det som händer med kroppen? Nej, det skulle jag verkligen kunna leva utan.

5 thoughts on “Pregnancy glow?

  1. Jag fick aldrig heller något glow, av naturliga skäl. Går liksom inte när man mår illa konstant. Du kanske hinner få det dock, hoppas!

    Håller annars med dig… Graviditet = nödvändigt ont. Min fantastiska bebis ligger bredvid mig just nu (förvisso och fjärtar) och ojvoj vilken kärlek. Det är fantastiskt att något så jobbigt kan resultera i något så vackert!

  2. Ps. Tror förövrigt det är sista månaden eller så man får glow lättast OM man får det, då håret blir tjockare, byn bättre, naglarna starkare. Plus att man börjar räkna ned och automatiskt blir gladare bara av det! 😀

Kommentera

