Hoppsan!

image

I vissa kläder ser jag mer gravid ut i än andra. Den här tröjan till exempel. Vet inte riktigt vad jag känner för min nya kroppsform, men jag antar att man vänjer sig. Något jag inte gillar är kommentarer om hur ‘rund man är’ som svärmor hävde ur sig här om dagen. Jag vet att hon bara menar väl men bara för att man är gravid betyder det inte att sånt känns kul att höra. Så känner jag i alla fall! 🙂

I övrigt mår jag faktiskt bra idag. Jag tror trixet är att äta mest hela tiden….ehm. Så fort jag ignorerar hungerkänslan så mår jag jättedåligt. Måste verkligen sluta med det.

Dagen ägnades till att fylla ut garderoben igen. Fick köpa ett till par byxor då ett par jeans inte håller i längden. Så jag slog till på ett par skinny maternity jeans! Nu får bara inte mina VADER växa…har cyklistben som trivs halvbra i smala jeans. Men de var faktiskt så fina så jag kunde inte motstå. Vad säger ni tjejer, växer vaderna när man är gravid? I hope not.

21 thoughts on “Hoppsan!

  1. Du ar jattefin! Jag holla pa att klippa till alla som tjatade om hur ”stor” jag var. En hogt uppsatt chef pa jobbet envisades med att kalla mig ”tjockis”.
    Halvkul

      • Det kommer nog, om inte annat när ni har er lilla. Det känns iof overkligt ibland att Alicia är vår dotter 😛
        Haha ja försvinner helt gör de ju inte, men de kommer nog mjukna och bli mindre 😉

  2. Jattefin bild och fin mage! Nej, att bli kallad rund eller tjockis ar verkligen inte vad man vill hora aven om det ar pa skamt / inte illa menat.
    Jag forsokte dolja min mage fram till vecka 20 (!!) eftersom jag var inne i en rekryteringsprocess pa jobbet. Chefen visste om att jag var gravid men bad mig forsoka dolja det till det var bestamt OM (att!) jag skulle fa jobbet (var sk temp forut). Nar jag ”kom ut” var det ungefar halften av kollegorna som redan gissat det, ha ha!
    Det skulle aldrig ga att dolja magen sa lange den har gangen…

  3. Min vad växte bara av blodproppen efter…! Sen finns det ju de som blir svullna sista tiden (vatten) och då växer ju till och med fingrar och fötter.

    Jag blev väldigt trött på att höra kommentarer om min storlek. Jag gick upp precis som man ska och var inte fet eller så (landade på typ +14 och för min startvikt skulle jag gå upp 11-15kg), ändå fick jag höra ”oj vilken stor mage” ”är du säker på att det inte är tvillingar” osv. Vet att folk menar väl, men det ÄR tröttsamt att få tusen kommentarer om dagen. De enda kommentarerna jag gillade var att höra att jag var fin och att magen såg ut som den skulle. De som sa sånt var folk som själva nyligen fått barn = de fattade grejen. Så here I go: Du är jättefin och jag menar det! Tycker inte att du ser rund ut som din svärmor sa. Snart är bebisen ute – halvvägs där – och magen ett minne blott! Håll ut! (Och ät!).

  4. Men det är ju så att är man gravid så är ju det första folk kommenterar om hur stor man är. Eller ens kropp överhuvudtaget. En tjej sa till mig att hmm dina bröst har ju inte blivit så stora. Samma tjej sa till mig härom dagen (typ första ggn jag träffade henne sen Mio föddes) ammar du ff? Ja en gång på morgonen. Men dina bröst är ju inte alls stora. Haha nej men alltså jag har knappast aldrig varit känd för att vara Pamela Anderson precis. Jag tycker du är jätte fin.

Kommentera

