Bit better now

image

Okej, jag mår bättre idag. Jag har varit på ett sådant löjligt dåligt humör sedan igår men öppnade fönstret i förmiddags och hörde hur fåglarna kvittrade och genast blev jag gladare!

Det är ingenting speciellt som har hänt, igår mådde jag dåligt fysiskt och var helt skakig och svimfärdig med världens huvudvärk. Och alla känslor kring graviditeten är rätt svåra att hantera ibland. Missförstå mig inte nu, jag är så tacksam över att jag äntligen blev med barn….men vissa dagar avskyr jag att vara gravid. Samtidigt som jag får världens sämsta samvete för att jag känner så. Men jag gillar inte att gå upp i vikt, att bli större, att känna mig trött och inte ha någon energi. Jag ser mig själv som en rätt energisk människa som cyklar över hela London på min racer och tränar, är smidig och ‘lätt’. Jag har rätt svårt för min nya kroppsform och att inte orka med så mycket. Jag blir lite smått irriterad på alla som säger till mig ‘åh ‘NJUUUT nu’… men jag skulle hemskt gärna vilja att det blir juni så snart som möjligt så jag kan få må som jag brukade göra.

I samma veva känner jag mig som världens mest egoistiska och otacksammaste människa som inte går runt och tycker det är skitkul hela tiden. Men men. That’s how it is. Det skulle kanske vara ännu knäppare om jag låtsades?

Det är väldigt upp och ner, idag är jag som sagt hundra gånger gladare än vad jag var igår. Mitt sockerberoende har dessutom kommit tillbaka. Fasen också, jag som trodde jag hade lyckats bryta det under de första månaderna när socker bara fick mig att må illa!

11 thoughts on “Bit better now

  1. Hmm, hur ska jag börja? Det kommer nog dröja en stund innan du känner dig som dig själv igen, även efter att du fött barn. Hormonerna blir inte bättre bara för att man nu måste ta hand om ungen utanför magen! Men jag förstår hur du menar! Det kändes som ett mirakel när jag några dagar efter förlossningen kunde gå helt normalt! Jag som hade haft överjävlig foglossning den sista månaden och typ hasat mig fram, och helt plötsligt var det borta! Kroppen är verkligen fantastisk på så sätt. Och du, som gravid har du rätt att må precis som du vill, alla graviditeter är olika o ingen vet exakt hur du mår o vad du känner. Hoppas de bra dagarna är fler än de dåliga! 🙂

  2. Jag vet ju inte hur det är att vara gravid, men jag vet hur det är att må dåligt, att ha en kropp som inte känns som sin och ha värk. Och hur det påverkar humöret. Hurra för att det känns bättre! Kram och en önskan om en helg i samma anda för dig!

  3. Fy vad jobbigt. Bara för att man väntat på att bli gravid så behöver ju inte det betyda att man mår tiptop varje dag. Det är
    Ju en extrem förändring kroppen går igenom. Både med hormoner och att kroppsformen förändras etc etc. Härligt att du mår lite bättre nu dock. Stor kram på dig.

  4. Jag hade längtat SÅ efter att bli gravid som du vet. Trodde att jag skulle gilla det, men… Jag hatade det. Och det står jag för. Graviditeten visade sig bara vara ett nödvändigt ont. Alla som sa ”njut” ville jag ge en det smäll. Vem fan njuter av att må illa, i te kunna gå, ha halsbränna, hemmorojder, tycka att all mat är äcklig, kräkas hela tiden och bli tyngre och tyngre? Jag älskar ungen och det var värt det, men jag längtade bara till förlossningen. Två dagar efter den var halsbrännan och illamåendet över!! Jag kunde ju dock inte gå på 1 mån efter pga alla komplikationer, men men… Det var en annan tid av nödvändigt ont som började då; så blir det ju inte för de allra flesta.

    Jag gillar att du är ärlig och inte låtsas. Alla som ”njutit” och ”njuter” så fort ungen är född blir jag nästan arg på. Också avundsjuk, såklart. Jag undrar om folk inte ljuger om de njuter första veckorna? Vad vet jag, de har inte haft mina komplikationer, men ändå.

    Jag gillade dock att få gravidmage, men jag hatar nu hur kroppen ändrats efteråt och att jag bara kan ha gravidkläder. Känner mig så sjukt ful! Till sommaren ska jag ha gått ner.

    Nu blev detta långt. Ville bara säga… Graviditet är ett nödvändigt ont och självklart är vi båda tacksamma, men det betyder inte att vi måste njuta! Vi vill ha bebisen, och då måste vi gå igenom detta. Typ som att man måste jobba för att få lön, och vissa har ingen möjlighet till toppjobb.

    Kram!

  5. Jag förstår dig. Jag gillade inte heller att känna mig stor och klumpig, kommer du ihåg vad putt jag blev när folk sa att jag vad tjock? Jag tyckte dock att min kropp återhämtade sig otroligt fort efter förlossningen. Efter bara ett par veckor kände jag mig rätt normal, bara väldigt otränad. Nu efter 7 månader minns jag knappt att jag varit gravid 😛

    • Ja jag kommer ihåg det och NU förstår jag verkligen 🙂
      Jättehärligt att du återhämtade dig så snabbt, vi får väl se hur det blir för mig. Verkar vara så olika det där!

Kommentera

