Things to look forward to

Hej gott folk!  Humörsvängningar var det här! Jag har gått från att ha hatat allt och alla till att vara jätteglad och energisk igen. Helt klart är det sista att föredra…

Något som jag ganska säkerligen tror har inverkat på mitt goda humör är att jag var ute och sprang i förmiddags. Det regnade och det var helt underbart…i alla fall efteråt. Åh, den där känslan man får efter lite träning är den bästa drogen någonsin. SÅ mycket bättre än antidepressiv medicin, och det verkar som att mitt humör är rätt beroende av det. Nu har jag bestämt mig för att försöka fortsätta träna så länge det går. Löpning är försej inte det bästa eftersom jag hade foglossning tidigt i graviditeten och min sjukgymnast helst vill att jag undviker det. Men äsh, just nu känns det bra! Jag tänker även fortsätta med yogan och se om jag kan börja simma, måste bara hitta en rymlig baddräkt först….

En annan sak som gör mig glad är att jag ska träffa några andra gravida tjejer här i området, vi ska alla ha barn under sommaren så det ska bli spännande. Jag har ingen aning om vilka de är, vi har fått kontakt med varandra genom ett forum som finns till för oss som bor i min del av södra London, så det blir som en enda stor blinddejt. VI ska träffas på en lokal pub såklart, vi är ju ändå i England!

Det gäller att ta vara på de bra dagarna. Hoppas ni får en fin söndag!

19 thoughts on “Things to look forward to

  1. Skönt att humöret är bra igen och jag hoppas det stannar ett tag! Men det är nog inte så ovanligt att det går rätt mycket upp och ner när man är gravid.
    Och kul men nya kontakter! Önskar det var lite mer sånt här också…

  2. Härligt att höra att du är tillbaka på rätt spår igen. Kan nog vara bra att lära känna andra i samma situation och prata av sig och höra att man inte är ensam.

  3. Så härligt att det känns bättre nu Sofia! Ibland behöver man bara några dagar för att få vara sur och koppla av. Väldigt skoj att få träffa lite nya människor. Skönt också att ha några som är med om samma sak, prata av sig och hjälpa varandra. Perfekt!

  4. Toppen att humöret svängt uppåt igen! Jättebra tips med träning mot depression, jag funderar faktiskt på att prova och se om jag kommer må bättre. Har dock aldrig fallit för någon motionsform och tycker allt är mer eller mindre svintråkigt 🙂 Kanske för att jag inte ser resultat direkt och för att jag blir uttråkad så himla fort. Jag har för mig att Next har simkläder för gravida. Funderade ett tag på att köpa baddräkt under graviditeten, men det blev inget av det sen så jag har inte provat.

    • Jag har nog aldrig tränat för att förbättra mitt utseende, eller jo kanske lite – men den största motivationen har alltid varit för att jag mår så bättre psykiskt av att träna. Men som du säger gäller det ju att hitta rätt, löpning är ju inte allas favorit, speciellt eftersom det ofta är grymt jobbigt i början när man är anfådd, känner sig tung och otränad. Det blir nog roligare när man efter en månad känner sig starkare!

  5. Vad härligt att läsa! Blir till och med lite avis på alla som har bra dagar under graviditeten och kan träffas på en pub… Men sen kommer jag på att jag kunde göra sånt sista trimestern faktiskt och det var min bästa tid (bästa i det sämsta). Kanske blir det bara bättre och bättre för dig med menar jag!! Att träffa andra i samma situation är guld. Vet inte hur det är i England, men här ordnar BVC mammaträffar vilket jag uppskattat mer än vad jag trodde. Till och med blivit kompis med en som jag verkligen gillar! Oavsett om man klickar med någon eller ej har man alltid massor att prata om eftersom man går igenom samma sak.

    Kram på dig!

    • Det finns nog massvis av olika sätt att träffa andra blivande mammor här. Jag har fått information om träffar som mödravården anordnar, sen är det många som träffas via föräldrautbildning osv.
      Har också hört att dessa träffar är jättebra och att det är skönt att känna personer som går genom samma sak som en själv!

  6. Jag kanner din frustration men det later toppen att du kunnat springa lite. Jag har ingen aning om vad jag skulle gora utan ‘traningsdrogen’… Simma later ju toppen, det kommer din kropp sakert tacka dig for senare.

    Stor kram till dig min fina ❤

    • Man ska nog göra det man gillar när man är preggo, det man mår bra av helt enkelt! Och det gör ju jag av träning så då är det ju bara att fortsätta så länge det går, man kan ju absolut inte göra allt (kan ej gå på BMF tex) men det finns mkt man kan göra. Beroende på HUR man mår såklart. Inte om man har foglossning och knappt kan röra sig. Kram!

Kommentera

