Fettisdagen

image

 

Jag började dagen med att ta mig in till stan tillsammans med R som skulle till jobbet. Traskade från Charing Cross upp via Covent Garden, pussade R adjö och fortsatte vidare upp genom Soho för att sedan hamna på Oxford Street – gatan man absolut bör undvika om man eventuellt skulle vara inne i stan. Gick in på H&M och vände snabbt, konstaterade att jag verkligen inte klarar av hög musik inne i affärer längre, får ont i huvudet. Det märks  att jag fyller 30 om några veckor…

Tyvärr är det svårt att undvika Oxford Street om man vill till Scandinavian Kitchen för att äta semla, och det ville ju jag! Och med latte och semla blev hela West End upplevelsen så mycket bättre. På Scandinavian Kitchen finns endast traditionella vanliga semlor, inget sånt där tjaffs man har börjat införa i Sverige som saffransemla eller chokladsemla….vad är det för något? Traditioner är till för att hållas! Förändringar gillas inte när det kommer till semlor.

Jag har även köpt en yogamatta idag. Hör ni det? I am not giving up! Dessutom är det nog bra om jag tvingar mig själv till någon slags fysisk aktivitet då jag har hamnat i fikaberoende igen. Om jag fortsätter såhär så kommer nog både jag och bebisen ha mer än ett fettlager i juni…

12 thoughts on “Fettisdagen

  1. Och jag som trodde du var ironisk i din kommentar på insta ;p Jag håller helt med dig när det kommer till semlor. Var ligger Scandi Kitchen nu igen? När jag bodde i London gick man till ”The Sweidish Affair” vid den svenska puben. Men sen stängde de ner….

    • Den svenska affären finns fortfarande kvar tror jag, men Scandi Kitchen är så mycket bättre då de har större utbud, bättre priser, trevligare personal och det är dessutom ett kafe/lunchställe. Det ligger på Great Titchfield Street (off Oxford St).

  2. Åh, I know! Såg bilder på muffinssemla. Va fasiken är det liksom!? Nä, det ska vara riktiga semlor! Möjligtvis med vaniljkräm. Ok, här finns inga semlor och jag har inte tid att baka egna, så just nu skulle jag kanske t.o.m nöja mig med en muffinssemla! =)

Kommentera

