The two of us

oss (1)

 

Jag är ingen Alla hjärtans dag-firare egentligen, men tycker att det är rätt fint att visa sin tacksamhet ändå, att fira det man har. Inte med lyx eller overpriced restaurangbesök, that’s not us änyway – utan bara i all enkelhet här hemma.

Jag är så innerligt glad att jag har Reuben, och tacksam. Det vi har är mycket enkelt, det är väldigt lite dramatik i vårat förhållande – väldigt lugnt, ganska stilla. Men jag gillar det. Vi är båda två ganska självständiga och kräver ganska lite av varandra. Reuben säger flera gånger i veckan att han älskar att komma hem till oss, hem till vår vardag. Och jag älskar att vakna upp med honom varje morgon.

Vi har långt från ett perfekt förhållande. Men ofta är vi båda två duktiga på att uppskatta det vi har – varandra.

Hoppas ni får en fin alla hjärtans dag mina vänner. Vad ni än gör, om ni firar eller struntar i det, om ni avskyr dagen eller älskar den. It’s just another day worth treasuring.

6 thoughts on “The two of us

  1. Vilken fin bild på er.
    Är inte heller ngn fan av den här dagen. Kärlek och tacksamhet är så viktiga ingredienser i livet att de är värda att firas varje dag
    Kram

  2. Så fint! Och jättefin bild!

    Fan, vi har bara sovit ihop enstaka nätter på ett drygt år… Mådde så dåligt under grav att vi sov separat, och nu med bebisen har vi insett att det är bäst för alla att vi sover i olika rum eftersom Martin åker till jobbet kl 06 varje vardag. Då orkar han ta hand om V när han kommer hem 🙂 På helgerna brukar jag knipa gästrummet… Men vi har det fint ändå, ingen tvekan på kärleken!

    • Ja, gud jag kan tänka mig att det lätt bilir så. Förhoppningsvis kanske ni får sova i samma rum när Victor blir lite äldre. Om han inte är som jag var när jag var liten, otrooooligt mammig – ville sova mellan dem tills jag började skolan om inte längre….

Kommentera

