Nu vill jag flytta!

Vi har en inneboende i vårat kök.

EN MUS.

Och jag är så äcklad att jag vill flytta.  Jag har misstänkt det i några dagar då en utav katterna har suttit i ‘jaktposition’ i köket i flera dagar. Och ikväll såg jag den springandes brevid brödrosten. FY SJUTTON VAD ÄCKLIGT! 

Självklart är mina stadskatter så ovana vid detta att de är rätt dåliga på jaga, Elsa visar lite intresse i alla fall medans Astrid blir rädd och springer och gömmer sig bakom soffan (tillsammans med mig).

Och vad är det dem säger att det är aldrig bara en mus?

9 thoughts on “Nu vill jag flytta!

  1. Inte kul… Vi hade möss i båda våra lägenheter i Bryssel. Förra vintern tog vi 10 st i fällan. Vi hade dock turen att de aldrig kom åt mat i skåpen, endast en gång lyckades de ta sig in i ett paket O’boy.
    Se till att inga kökshanddukar hänger ner mot golvet, köp plastlådor med lock att ha mjöl och sånt i, ladda fällor med sånt möss gillar. Jag brukade ta lite solrosfrö och lite honung som jag värmde ihop i en stekpanna och sedan petade ihop till en liten boll som las på fällan. De gillade det uppenbarligen!
    Och försök komma på var de kommer in, kanske det går att åtgärda?
    Såg att ena katten i alla fall gjort sitt!

    • Åh ush. Tror inte de har tagit sig in i skåpen än…men ska se till att allt är i burkar/plastlådor. Så vidrigt, har faktiskt inte haft möss hemma sen jag bodde hmma i Sverige. Tur nog var den väldigt liten, men jag tycker det är äckligt i alla fall!

  2. Kommer du inte ihåg mössen som kom in till oss när du bodde hemma eller den stor råttan vi hade? Det är bara att sätta ut fällor eller att katten tar dom. Kanske täppa igen där du tror att dom kommer. Jag håller med dig om att det är uräckligt. Kram

Kommentera

