Not in the moment

Idag är det vår i England. Jag har suttit utomhus och druckit té utan jacka, fåglarna kvittrar och marken är torr. 

Ändå har jag lyckats förstöra flera timmar utav den här dagen genom min totala oförmåga att vara i nuet. Min hjärna surrar bort in i framtiden och ångesten uppstår. Ni vet den där känslan av att man inte riktigt kan andas och får en sådan panik att man nästan mår illa. Den känslan, inte så härlig. Lättare att skriva än att prata om, och nu när jag skriver känns det faktiskt genast mycket bättre. Kanske för att jag fokuserar på orden, jag vet inte.

Ikväll ska jag träffa några andra gravida tjejer här i området, det ska bli kul. Och kommer säkert vara ångestdämpande. Hoppas ni alla har haft en bra dag vart ni än befinner er!

7 thoughts on “Not in the moment

  1. Det är en omställning att vara gravid och att inte kunna ha koll på hur framtiden ska bli. Men det blir bra! Du lär få koll på den typen av liv också, det är liksom oundvikligt!
    Var rädd om dig.

  2. Leva i nuet tycker jag alltid är något av det svåraste som finns, och jag kan tänka mig att det blir än värre när man VET att man har så mycket framför sig som man inte har koll på. Då gissar jag att man tänker än mer och att varje tanke riskerar att bli än mer ångestframkallande. Hoppas de andra gravida hjälpte lite och att du kan fortsätta skriva i alla fall och få bli av med lite tankar i huvudet.

  3. Kram!! Det går inte att förbereda sig, MEN du kommer känna en sån enorm kärlek för ditt barn att den övervinner allt. Mår du dåligt första tiden efter – prata med någon (eller mig? Första tiden var jobbig tycker jag). Det är vanligt att må dåligt första tiden efter, men utåt känns det som de flesta bara är lyckliga.

    Du kommer bli en toppenmamma, det är jag säker på.

Kommentera

