A little bit of sunshine

image

Igår eftermiddag mötte jag upp Ida och Samira på en fika i Angel. Jag fick jättefina födelsedagsblommor och en fin kopp, så himla gulligt! Efter vår fika tittade solen fram så jag bestämde mig för att gå en promenad längs Regents Canal till Hoxton och ta overground (Londons ‘nya’ tåglinje, som tunnelbana fast över marken, går hem till mig!) hem och strunta i den mörka tunnelbanan. image

Längs kanalen ligger en hel del kanalbåtar som människor bor på. Igår upptäckte jag även att någon har öppnat en ‘floating bookshop’ också. Kul idé, det låg även ett kafé i båten brevid. Tydligen byter den lilla bokaffären plats då och då, så det gäller att hålla koll på var den är längs kanalen om man vill besöka den. image

När jag kom fram till Hoxton så kom jag ihåg att jag sett något om ett svenskt kafé nära tågstationen, så jag googlade och hittade snabbt adressen. Curious Yellow Kafe heter det, och är rätt gulligt och färgglatt! Jag köpte med mig kanelbullar hem och en blåbärskaka, kakan var jättegod men bullarna var tyvärr rätt torra… Tydligen ligger det ett svenskt bageri i Hoxton också som bakar stenugnsbakat bröd, och deras bullar ser helt fantastiska ut. Måste kolla in det. Herre gud, jag känner mig inte så integrerad i det engelska samhället när det enda jag skriver om är svenskt fikabröd… Hur som helst, det blev en fin eftermiddag trots all ångest innan jag åkte iväg.

8 thoughts on “A little bit of sunshine

  1. Grattis i efterskott! Skönt att höra att du mår bättre! Jag tycker du har en väldigt sund inställning till hur du mår, det tror jag gör att du kommer må bättre snart med hjälp av medicinen. Hoppas allt blir bättre när lillen kommer!

  2. Haha, klart man saknar det man är ”van” vid. Britter i Sverige letar säkert brittisk mat hela tiden! 🙂 Det låter som en härlig dag du hade i alla fall. Stor kram!

Kommentera

