Hot cross buns, bebis och solsken

image

 

Den där läkaren som sa att det inte spelade någon roll om jag fick vänta på att få hjälp kan gå och dra något gammalt över sig. Hon menade ju på att det tar 5-6 veckor för medicin att göra någon slags skillnad, inte på grund av egen erfarenhet utan för att det stod så ‘in the book’. Jag har nu ätit medicin sedan torsdags morse och mår bättre. Min omgivning har märkt det också, jag har lättare för att koncentrera mig och är mer fokuserad. Ångesten finns fortfarande kvar men den är inte alls lika dominant som den var innan. Värst är den på morgonen såklart men jag är hoppfull och tror att även det kommer att bli bättre. Det blev det förra gången jag fick medicin i alla fall.

Idag har varit en helt okej dag faktiskt. Så fort jag steg upp gjorde jag mig i ordning och tog mig iväg ut. Jag mötte upp en god vän för en kopp té och hot cross buns (brittiska goda påskbullar) på ett kafé. Sen åkte jag hem, åt lite flingor och tog mig sedan vidare till Highgate där jag mötte upp en annan god vän som fick en liten bebis för tre veckor sedan. Så himla pytteliten  och jättesöt!

Jag stannade några timmar och åkte sedan vidare till Angel där jag mötte upp Angelika för lite mat. Den här veckan ska jag verkligen försöka komma ut och göra så mycket som möjligt, när ångesten var som värst klarade jag knappt av att lämna sängen för att göra i ordning mat. Nu när jag känner att medicinen hjälper lite så har jag energi att motarbeta depressionen mer. Yep, I am definitely getting better.

4 thoughts on “Hot cross buns, bebis och solsken

  1. Härligt att du mår bättre, modigt och bra gjort av dig att ta tag i det och att du stått på dig. Jag tror många skjuter på att be om hjälp och då mår man ju bara sämre och sämre vilket gör det ändå svårare och tyngre att be om hjälp samt att det då tar mycket längre tid att komma igen
    Kram

  2. Vad skönt att höra att du redan känner dig bättre. Jag vet hur det det kan vara när ångesten gör att man knappt orkar kliva ur sängen, än mindre fixa något att äta. Usch. Kram på dig

Kommentera

