Hoppsan, det blev väldigt kul helt plötsligt!

????????Dagarna går och jag pysslar rätt mycket med att planera inför bebisen, och det är helt plötsligt jättekul. Jag mår bra, sover rätt kasst på nätterna men livet är bra igen och ångesten har verkligen blivit bättre.

Igår träffade vi Reubens mamma och hans släkting Charlotte från Italien  på Tate’s fina restaurang. Vi fick världens finaste nalle av Charlotte som hennes vän i Italien har gjort, visst är den underbar? Jag älskar de röda detaljerna på den stickade tröjan och det känns så fint att den är handgjord.

Vi har handlar lite grejer till bebisen också, mest second hand då det är så otroligt enkelt att hitta här i stan. Det känns bättre och miljövänligare, och allt är av så bra kvalitet. En utav sakerna vi har köpt är en moses basket som killen ska få sova i (om han vill….) de första månaderna. Enkelt och praktiskt då man kan bära runt på den.

Vi har även ställt våran son som inte ens är född än i dagiskö…jag vet, det låter helt sjukt men köerna är så långa här i området så det gäller att vara ute i god tid. Vi har tittat på ett dagis som faktiskt verkar jättebra, stora ljusa rum, rätt stor utegård och väldigt fin stämning. Jag vet inte varför jag blev så imponerad, kanske är det den svenska snobben inom mig som fortfarande tror att allt i det här landet är lite sämre?

Och så stickar jag, eller både jag och Reuben faktiskt. Han är mycket bättre än mig och får hjälpa mig mest hela tiden, men jag har i alla fall bliviti snabbare. Och jag måste säga att det är väldigt beroende framkallande, igår var jag uppe till klockan ett på natten och gjorde klart en mössa.

Jag är så himla glad att jag mår bättre och att jag äntligen kan se fram mot juni, bebisen och allt annat som är bra i livet. Det är underbart.

8 thoughts on “Hoppsan, det blev väldigt kul helt plötsligt!

  1. Vad roligt att läsa att det äntligen har vänt och du kan börja njuta av tillvaron igen och tiden innan bebisen föds. Haha, kul att Reuben är flinkare med stickorna än dig, han är full av dolda talanger:-)

  2. Va bra! Fin nalle. Den kommer säkert att gillas av Oscar. Har ni börjat sjunga för honom än? Hälsa till Oscar från morfar.

  3. Vad härligt att höra!! Inte långt kvar nu inför bebisen heller, så spännande!

    Och det med dagiskö låter inte det minsta konstigt. Det är minst ett års kö här oxå, ibland två. Bara det att man inte får ställa innan 6 mån (som jag skrev tidigare). Bra att ni är ute i god tid ni som får! 🙂

  4. Mäh, jag har ju kommenterat här. Det verkar inte ha fastnat. 😛

    Hur som helst ville jag mest säga att jag är väldigt glad över att du mår bättre. 🙂

Kommentera

