En dag i Richmond with my love

Reuben jobbar hemifrån nu förtiden, han har ett stort uppdrag för ett amerikanst företag så han arbetar på ‘Californian time’ så att säga…vilket betyder att han kan arbeta sent på kvällen om han vill och göra roliga saker på dagen! Han kommer arbeta hemifrån fram tills augusti och kanske längre vilket betyder att jag och bebisen kommer få sällskap i början. Toppenbra.

 Idag utnyttjade vi dessa flexibla arbetstimmar och åkte på en liten dagsutflykt till Richmond. Vi promenerade i Richmond Park, åt lunch och promenerade sedan ner till Richmond Town längs Themsen och tog en kaffe, kollade i lite butiker och så vidare. Så mysigt! Dock var det rätt kallt, var har våren tagit vägen? Påskliljorna blommar och körsbärsträden likaså, men det är inte alls varmt och solen gömmer sig bakom alla tjocka moln…. Tyvärr verkar min foglossning har kommit tillbaka efter promenaden i Richmond. Jag har kännt av det i några dagar nu men ikväll slog det till rejält. Jag måste säga att fysiskt sätt har jag mått ganska bra de senaste månaderna och inte alls tung eller osmidig. Men nu verkar det vända, jag känner mig som en stel, handikappad val som ligger här i soffan. Jaja, bättre än  ångest i alla fall.

jagreuben

Ett gammalt foto från en annan dag i Richmond Park. Året var 2010 tror jag och jag hade precis börjat må bättre igen efter en depression, tack vare, även den gången – medicin.

2 thoughts on “En dag i Richmond with my love

  1. Gud vad härligt att han kan vara hemma! Då kan ni hitta på saker (när det är ljust) och toppen att han är hemma när den lilla/e kommer! Hoppas att foglossningen ger sig och att du får en tipptopp helg. Kram

Kommentera

