Finbesök

????????

 

Igår hade vi besök nästan hela dagen. Våra vänner från norra London kom över med sin lilla 11-månaders dotter Hazel, och vad roligt det kändes att ha en liten krypande bebis i huset! Hon for runt överallt men mest gillade hon att vara under vår köksbänk och gärna i korgen som vi förvarar potatis och lök och sånt i.

Reuben lagade Sunday Roast såklart med roasted potatoes och massa annat gott, och dessutom slog han på stort och gjorde två olika efterätter – white chocolate cheesecake with passionfruit topping och Eaton Mess.

Gästerna fick också smaka på ett speciellt kaffe, nämligen  cat poo coffee….jag avstod eftersom jag inte dricker koffein längre då det förvärrar min ångest. Cat poo coffee eller Civet coffee är kaffebönor som har varit genom sibetkatters matsmältningssystem och kommit ut på andra sidan, så att säga. Därav namnet cat poo coffee. Otroligt dyrt och tydligen en delikattess, inte värt priset men kul att ha hemma när man har gäster kanske…

 

15 thoughts on “Finbesök

  1. Cat poo coffee, oh! Inget för mig… Hur mår kattens som måste genomgå detta undar jag? Låter som rejält djurplågeri? 😦 jag slutade dricka koffein när jag ville bli gravid. Inte druckit igen förrän nu (Max en kopp i veckan). Skönt.

    Annars: mysigt!

    • Läs Jennys svar!
      Jag tycker också det är skönt att ha tagit mig ur mitt kaffeberoende, jag brukade vakna varje morgon med en extrem huvudvärk som inte gick bort förens jag fick en kopp kaffe…

  2. Ja, jag har läst om det kaffet, visste iofs inte att det hette Cat poo coffee. Och nejdå Anna, det är inget djurplågeri inblandat, de äter den självmant och sedan får människorna gå igenom bajset och hitta de osmälta kaffebönerna. Ska vara otroligt gott! Jag skulle gärna prova en kopp eftersom det ska vara så gott 🙂

    • Tror nog inte det heter Cat Poo coffee egentligen, det riktiga namnet är Civit coffee.
      Och nej jag tror heller inte det rör sig om djurplågeri, tycker mest synd om människorna som får göra rent bönorna!

    • Vi köpte det mest för namnet faktiskt, tyckte det var en kul grej att bjuda gäster på! Man kan säkert köpa det på flera ställen men vi köpte vårat på en kaffe/te-butik i Richmond som heter Rosie and Java (www.rosieandjava.com) .

  3. Åh vilken söt liten tjej;) är det en barnstol jag ser där borta? Har ni redan köpt en? Smidigt! Jag dricker inte heller kaffe men annars låter det intressant. Tror det finns på selfridges med om jag inte har helt fel. Tyckte de det va skillnad på smaken?

    • Haha ja, vi fick den av våra kompisar som var på besök då de hade två likadanna. Blir ju ett tag tills vi kan använda den men bra att ha! En utav gästerna är en riktig finsmakare och tyckte det var det godaste kaffet han någonsin har druckit, Reuben däremot kände ingen skillnad alls 🙂

  4. Åh, här i Spanien har vi den berömda getosten cabrales som får ligga i en gödselstack och mogna. Jag äter inte ost så jag vet inte hur den smakar, men kan tala om, efter att ha korstat Spanien med en sådan ost i bakluckan, att den luktar…
    Kan du inte lägga upp ett recept med Sunday Roast? Det låter så gott!

  5. Som sagt, han är en pärla den där Reuben! 🙂

    Bra att ha lite smått där hemma och träna lite. 😉

    Min vän provade det där kaffet för ett tag sedan och han sa att han inte kände skillnad. Men det vore kul kul att prova!

    • Jo han är bra han, för det mesta! 🙂 Dock kan jag inte påstå att han står i köket varenda dag…

      R kunde inte heller känna någon skillnad men han är inte heller någon finsmakare.

Kommentera

