Påskhelgen och barnmorskebesök

image

Jag har tagit det väldigt lugnt den här påskhelgen. Ätit alldeles för mycket sötsaker, promenerat litegrann, träffat en vän och målat färdigt mina stolar. Stolarna var faktiskt mycket lättare att måla än jag trodde, och nu har jag fått mersmak och funderar på vad mer jag kan måla. Jag vill måla om allt i hela lägenheten, men Reuben är lite halvt skeptiskt till det hela…hmm, han säger att det märks att jag har fått den där ‘nesting instikten’, eller ‘boar’ som man säger på svenska. Ush, jag gillar verkligen inte det ordet. Gives me the creepes på grund av någon konstig anledning . I morgon kommer i alla fall vårat nya köksbord och jag ska äntligen få bli av med Reubens gamla fula, som jag har avskytt det bordet alltså, i flera år nu!

Idag har jag varit hos min barnmorska. Hon tog mitt blodtryck, tog tre omgångar av blod för olika tester, mätte min mage, lyssnade på bebisens hjärtljud och kände hur han låg. Allting var bra och jag älskar att höra hur hans hjärta slår. Det är helt underbart. Från och  med nu kommer jag träffa henne ganska ofta, och i slutet av månaden har vi vårat tredje och sista ultraljud. Jag är i vecka 30 nu….det känns som det var alldeles nyligen som jag var i vecka 20 och halva tiden hade gått. Det går verkligen snabbt det här!

10 thoughts on “Påskhelgen och barnmorskebesök

Kommentera

